Reklama

USG ratuje przed rakiem piersi

Rak piersi jest najczęstszym powodem śmierci wśród kobiet. Firma kosmetyczna Avon rozpoczyna kolejną edycję Kampanii Życia Avon Kontra Rak Piersi, by ustrzec kobiety przed tą chorobą.

W Polsce co roku odnotowuje się ponad 12 tysięcy przypadków zachorowań na raka piersi. Jeszcze kilka lat temu ponad połowa chorych umierała. Przyczyną tak wysokiego procentu umieralności było najczęściej zbyt późne wykrycie choroby wynikające z braku edukacji, strachu i małej świadomości. I choć badania epidemiologów potwierdzają, że odsetek umierających na raka piersi jest w ostatnich latach niższy, to kobiety wciąż często nie wiedzą, jak kontrolować swoje piersi, lekarze zaś unikają tego rutynowego badania.

Zdążyć przed rakiem

Reklama

Walkę z rakiem trzeba rozpoczynać wcześniej niż on zaatakuje. Problem szybkiego wzrostu zachorowalności na raka zaczyna się od 30. roku życia. Wiemy, że rak rozwija się średnio 20 lat, a więc walkę z nim musimy już zacząć od młodzieży. Obecnie rak piersi jest najczęstszym zabójcą kobiet w wieku 40-55 lat. Gdy walczymy z nim, gdy się już ujawni mamy małą szansę na sukces tj. szansę na uratowanie życia, zdrowia i urody.

Zacznijmy więc wcześniej. Najlepiej od regularnej samokontroli piersi. Pomaga ono poznać swoje piersi, pozwala uczulić kobiety na problemy związane z piersiami, w tym na wielki problem raka piersi. Ale ma ograniczenia. Kobieta sama nie jest w stanie wcześnie wyczuć rozwijający się nowotwór.

Mimo, że mammografia jest najlepszą metodą wykrywania raka piersi nie ma szerszego zastosowania u młodych kobiet z dwóch powodów: ?gęstości? piersi młodych kobiet, czyli dużej ilości tkanki gruczołowej, w której mammografia nie może wykryć wczesnego raka oraz napromienienia, które powinno się ograniczyć zwłaszcza u młodych kobiet.

W tej sytuacji badanie ultrasonograficzne piersi (USG) jest najlepszą i bezpieczną metodą oceny piersi.

Badanie USG piersi powinniśmy wykorzystać wszędzie tam, gdzie chcemy zadbać o życie, zdrowie i urodę kobiety. Jest ono niezbędne, żeby wykryć tzw. mastopatię (dysplazję) piersi, która występuje już od okresu pokwitania a jest efektem zaburzeń hormonalnych u dziewcząt i kobiet. Badanie USG jest nieocenione w przypadku, gdy kobiety stosują hormonalne zapobieganie ciąży. Trzeba je stosować regularnie co 6-12 miesięcy w czasie stosowania hormonalnych środków antykoncepcyjnych.

Niedawno doszło nowe zadanie dla USG - to możliwości badania narządów, które są narażone na powstanie raka w przypadku ryzyka genetycznego. Wszystkie kobiety, które mają wyższe ryzyko dziedzicznego raka piersi a zwłaszcza z dodatnim (nieprawidłowym) testem BRCA-1, powinny się regularnie badać a badanie USG piersi ma w tym przypadku istotne znaczenie.

Twoje Pierwsze USG Piersi

Dlatego w październiku przeprowadzony zostanie najnowszy program Wielkiej Kampanii Życia skierowany do polskich kobiet w wieku 20 - 40 lat. Przez cały październik Avon dofinansuje 10 tys. badań USG piersi w 100 wybranych placówkach medycznych z całego kraju. Zgłaszając się do określonego ośrodka, kobieta mieszcząca się w powyższym przedziale wiekowym będzie mogła wykonać to badanie za jedyne 10 zł. Adresy ośrodków będą dostępne na stronie internetowej Avonu i pod specjalnym numerem infolinii 0-801 800 250.

Akcja Twoje Pierwsze USG Piersi ma uświadomić kobietom, że nawet nie będąc jeszcze w grupie objętej bezpośrednim zagrożeniem chorobą mogą coś zrobić dla własnego zdrowia i spokoju.

Produkty z różową wstążeczką

Od marca 1998 roku Avon Cosmetics Polska prowadzi Wielką Kampanię Życia, której celem jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna i że one same powinny zadbać o swoje zdrowie.

Fundusze na realizację Kampanii zbierane są poprzez sprzedaż produktów z różową wstążeczką: złotej i srebrnej broszki, szminek, złotych i srebrnych długopisów oraz misia z tym samym symbolem. We wrześniu dołączy do niego "pani miś". Kupując te produkty pomagasz walczyć z rakiem piersi.

Do początku 2004 roku Avon zebrał i wydał na profilaktykę raka piersi w Polsce ponad 6,5 miliona złotych ze sprzedaży tych produktów i akcji charytatywnych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: usg piersi | rak piersi | USG | piersi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy