Wyjątkowa pomoc dla polskich rodzin
Artykuł sponsorowany
Istniejące od niedawna programy pomocowe dla wielodzietnych rodzin choć potrzebne, nie sprawiły, że ubóstwo całkowicie zniknęło z polskiego krajobrazu. Dalej wiele osób ledwo wiąże koniec z końcem, czego skutki najbardziej odczuwają dzieci. Właśnie z myślą o nich powstała akcja „Mała pomoc, wielka radość”.
Według PCK, w wielu polskich domach brakuje rzeczy, które dla większości z nas są podstawowym elementem codziennego życia - nie ma środków czystości, ubrań, czy jedzenia. Maluchy z ubogich rodzin cierpią podwójnie. Przez brak dostępu do rzeczy, które dla ich rówieśników są zwyczajne, dodatkowo narażone są na odrzucenie ze strony otoczenia.
Małe wielkie rzeczy
Te z pozoru małe rzeczy - czyste i pachnące ubrania, zadbany wygląd, czy wygodne miejsce do nauki i zabawy, wpływają nie tylko na samopoczucie dziecka, ale i na jego prawidłowy rozwój, w tym również pewność siebie.
- Dzieci żyjące w niedostatku zagrożone są wykluczeniem społecznym. Dlatego zapewnienie im godnych warunków życia jest tak istotne dla ich prawidłowego rozwoju. W przeciwnym razie są narażone na brak poczucia akceptacji, które jest jedną z ważniejszych potrzeb życiowych dzieci - zaznacza psycholog dziecięca, Dorota Maciejec.
Pomoc dla najbardziej potrzebujących
Akcja "Mała pomoc, wielka radość" została stworzona specjalnie po to, by pomóc tym najbiedniejszym. Właśnie trwa jej druga odsłona. Dzięki środkom zebranym podczas poprzedniej edycji ponad 500 rodzin otrzymało 700 wyprawek, w których znalazły się takie artykuły jak pościel, koce, poduszki, itp., ale też wyposażenia do pokojów dzieci, pomoce szkolne i edukacyjne, ubrania czy buty.
Pierwsza edycja pozwoliła również zaopatrzyć 1500 rodzin z całej Polski w produkty niezbędne do pielęgnacji, higieny i czystości. Rodziny otrzymały między innymi pieluszki Pampers, szampony Head & Shoulders, pasty do zębów Blend-a-Med, płyny do prania Ariel czy płyny do zmywania Fairy.
- Ta kampania jest dość wyjątkowa na tle innych akcji, które organizujemy we współpracy z partnerami korporacyjnymi, przede wszystkim dlatego, że dzieci objęte są pomocą indywidualną. Odpowiadamy na ich rzeczywiste potrzeby, które badają nasze oddziały w całej Polsce. Czasem wystarczy niewielka pomoc, aby stworzyć dzieciom godne warunki do życia - tłumaczy Jolanta Chełmińska, Członek Prezydium Zarządu Głównego PCK.
Jak pomagać?
Wbrew pozorom, żeby wesprzeć akcję nie trzeba zbyt wiele. Aby przyczynić się do poprawy życia najmłodszych i najbardziej potrzebujących podopiecznych PCK, wystarczy, że do 30 kwietnia robiąc zakupy w sklepach Carrefour w koszyku znajdą się produkty firmy Procter & Gamble, takie jak: pieluszki i chusteczki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów (Head&Shoulders, Pantene i Aussie), produkty do pielęgnacji tkanin i domu (Ariel, Vizir, Lenor, Fairy, AmbiPur), produkty do higieny intymnej (Always, Naturella, Discreet), produkty do higieny jamy ustnej (Oral-B i Blend-a-Med) oraz produkty Gillette, Gillette Venus i Old Spice.
W ramach tej akcji, 1 proc. ze sprzedaży produktów P&G w sklepach Carrefour w całej Polsce zostanie przekazany odpowiednim oddziałom Polskiego Czerwonego Krzyża, aby wesprzeć najuboższych. Ponadto, rodziny otrzymają również zestawy produktów do higieny i pielęgnacji.
- Wyjątkowe w akcji "Mała pomoc, wielka radość" jest to, że każdy z nas może sprawić, by podstawowe produkty do pielęgnacji, higieny i czystości, a także inne niezbędne do codziennego życia przedmioty, wspierały zdrowy rozwój dzieci z najuboższych rodzin - mówi Justyna Rymkiewicz z firmy Procter & Gamble.
Ogólnopolski zasięg kampanii możliwy jest dzięki zaangażowaniu firmy Carrefour Polska, jednej z największych sieci handlowych w kraju.
- Dzięki tej akcji, oferujemy klientom hiper- i supermarketów Carrefour możliwość wspierania dzieci w potrzebie podczas codziennych zakupów. Po pierwszej odsłonie akcji, obserwujemy, że nasi klienci chętnie włączają się w kampanie społeczne, które niosą pomoc najbardziej potrzebującym - dodaje Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.