Reklama

Reklama

Kobiece hity na poprawę nastroju

Choć bardzo kochasz swoją rodzinę i chciałabyś jej nieba przychylić czasem potrzebujesz chwili tylko dla siebie. Żeby zregenerować siły i oderwać się od codzienności. Oto nasze propozycje!

Już tyle razy obiecywałaś sobie, że wreszcie zrobisz coś dla siebie. Ale na aerobik po całym dniu ganiania między domem a pracą nie masz siły, sterta książek do przeczytania wciąż rośnie. I jeszcze te filmy, które chciałaś obejrzeć... Wszystko odkładasz na tzw. kiedyś. A może warto wraz z wiosną pomyśleć trochę o sobie i swoich przyjemnościach? Znaleźć jakieś pasjonujące zajęcie, które sprawi, że odzyskasz energię i poprawisz sobie nastrój? Nie potrzebujesz na to aż tak wielkich pieniędzy, a niektórych rzeczy możesz nauczyć się sama. Jeśli lubisz ruch na świeżym powietrzu, polecamy nordic walking. Wolisz spokojne ćwiczenia? Na pewno zainteresuje cię joga albo taniec brzucha. A może chcesz połączyć przyjemne z pożytecznym? Zapisz się na zajęcia kulinarne albo pobaw się sztuką decoupage. Na pewno znajdziesz coś dla siebie!

Reklama

Joga hormonalna

Nasze samopoczucie i dobry nastrój zależą w dużej mierze od poziomu hormonów żeńskich w organizmie. A dobrym sposobem na jego wyrównanie jest odmiana tradycyjnej jogi - joga hormonalna. Polecana szczególnie paniom w okresie klimakterium, bo łagodzi jego objawy: uderzenia gorąca, niestabilność emocjonalną, bezsenność, migreny, itd. Według prowadzących, może także pomóc kobietom, które mają problem z zajściem w ciążę. Przed pierwszymi zajęciami każda z pań ma indywidualną konsultację z prowadzącą terapeutką, bo nie zawsze wszystkie asany (pozycje jogi) mogą być praktykowane.

Na zajęciach uczestniczki wykonują ćwiczenia odprężające i relaksacyjne, które pomagają im się rozluźnić. Dodatkowo praktykują specjalnie opracowane techniki oddechowe. Jogę hormonalną mogą uprawiać praktycznie wszystkie panie. Bez względu na kondycję czy brak wcześniejszych doświadczeń z jogą. Oprócz działania terapeutycznego, zajęcia mają też bardzo dobry wpływ na poprawę kondycji i sprawność fizyczną. Rozbudzają energię wewnętrzną i harmonizują funkcje organizmu. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o jodze hormonalnej, sięgnij po książkę Brazylijki Dinah Rodriguez, autorki programu ćwiczeń pt. "Joga hormonalna".

Informacje praktyczne i adresy Regularne zajęcia z jogi hormonalnej odbywają się w większych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach. Koszt jednych zajęć to 35 zł. Dodatkowo organizowane są warsztaty weekendowe (jednodniowe 150 zł) i letnie warsztaty wyjazdowe. Więcej informacji znajdziesz na stronach: www.jogahormonalna.pl; www.alcha.pl

Taniec orientalny

Lubisz tańczyć? Świetnym pomysłem dla ciebie będą zajęcia z tańca orientalnego, zwanego inaczej tańcem brzucha. Obudzisz na nich swoją uśpioną kobiecość i dodatkowo będziesz ćwiczyć wszystkie mięśnie i spalać kalorie. Podczas zajęć przy orientalnej muzyce panie uczą się zmysłowo ruszać biodrami. Obowiązkowa jest tylko chusta przewiązana lekko poniżej pępka - ćwiczyć można w zwykłym dresie.

To hobby dla wszystkich kobiet, bez względu na wiek i figurę (wręcz wskazane jest trochę tłuszczyku na brzuchu, bo tak zbudowane są tancerki). Nieważne jest także poczucie rytmu. Głównym celem uczestniczek jest... dobra zabawa. Co ważne, po kilku zajęciach możesz już ćwiczyć w domu! Mąż powinien być zachwycony.

Informacje praktyczne i adresy Zajęcia organizowane są praktycznie w każdej szkole tańca w większych i mniejszych miastach Polski. Koszt miesięcznego karnetu (zajęcia 2 razy w tygodniu) waha się między 80 a 150 zł. Więcej o tańcu brzucha przeczytasz na: www.belly-dance.pl.; www.taniecbrzucha.pl.

Sztuka decoupage

Decoupage to technika zdobienia przedmiotów (mebli, skrzynek, doniczek, itp.) wydzieranymi lub wycinanymi kawałkami papieru i lakierowanie farbami akrylowymi. To świetny pomysł na relaks i spędzanie wolnego czasu. Dodatkowo będziesz mogła ozdobić mieszkanie pięknie odnowionymi przedmiotami lub zrobić komuś bardzo ładny i oryginalny prezent, np. orientalną szkatułkę dla mamy. Nie wiesz, jak zacząć? Przeczytaj jeden z podręczników uczący decoupage, np. "Decoupage - podstawowe techniki". Znajdziesz tam instrukcje punkt po punkcie, jak ozdobić np. wazon, oraz listę rzeczy, jakie będą ci do tego potrzebne, m.in. farby akrylowe, płaskie, miękkie pędzle, klej do serwetek, lakier pękający, środki konserwujące, lakiery. Wszystkie te przedmioty dostaniesz w sklepie plastycznym, a przedmioty warte ozdobienia na pewno znajdziesz w domu (drewniane pudełeczka, papierowe serwetki). Koszt nie jest wysoki: 1 pędzelek kosztuje ok. 5 zł, a słoiczek akrylowej farby to 20 zł. Z czasem możesz zacząć stosować wymyślniejsze techniki, jak np. postarzanie przedmiotów.

Informacje praktyczne i adresy Wiele informacji o technikach zdobienia, praktyczne porady oraz instrukcje znajdziesz na stronach internetowych: www.craftownia.pl; www.decoupage.net.pl; www.decoupage.com.pl. Znajdziesz tam też informacje o kursach decoupage´u.

Mandale

Czujesz, że czasem nie radzisz sobie z własnymi emocjami? Chcesz wyciszenia, a do tego zawsze lubiłaś rysować? Może zainteresuje cię kolorowanie mandali. To stara buddyjska sztuka, która służy medytacji, uspokaja i pomaga zrozumieć swoje uczucia. Polega na wypełnianiu kolorami symbolicznego szkicu, zwykle kwadratu wpisanego w koło. Wzory mandali do wydrukowania znajdziesz na stronie internetowej www.dobke.pl. (są m.in. mandale uzdrawiające, przebaczenia, trzeźwości). Możesz ją też narysować sama lub kupić książkę z gotowymi szkicami. Do rysowania użyj kredek świecowych lub mazaków.

Ważne, byś malowała w ciszy i skupieniu. Nieważne, jakie wybierzesz kolory, nie musisz też szczególnie się starać. Maluj tak, jak czujesz, nawet jeśli masz ochotę całą mandalę wypełnić czernią. Z czasem dzięki kolorom zobaczysz jak zmieniają się twoje uczucia.

Informacje praktyczne i adresy Więcej o działaniu mandali dowiesz się z książki Susan F. Fincher "Kreatywna mandala" i ze stron internetowych: www.mandale. info; www.duchowe.pl/mandale.php

Warsztaty kulinarne

Praktycznym, ale też bardzo ciekawym sposobem na odpoczynek są warsztaty kulinarne i nauka gotowania. Zyskasz nowe spojrzenie na... własną kuchnię. Codzienne przygotowywanie wciąż tych samych tradycyjnych posiłków może być męczące, dlatego warto z codziennego obowiązku uczynić prawdziwą przygodę. Możesz nauczyć się przygotowywać orientalne przysmaki z krajów Wschodu, sushi albo specjały kuchni włoskiej. Podpatrzysz, jak pracują mistrzowie i nauczysz się wielu trików, które na pewno ułatwią codzienne gotowanie. Warsztaty kulinarne trwają zwykle kilka godzin, odbywają się najczęściej w weekendy. Organizowane są przez duże restauracje (np. w Warszawie kursy w Akademii Kurta Schellera) lub z inicjatywy regionalnej (warsztaty kuchni regionalnej Podlasia).

Jeśli w twojej okolicy nie ma takich warsztatów możesz uczyć się od największych dzięki... książkom kucharskim. Zawierają nie tylko przepisy, ale i wiele cennych porad. Polecamy serie książek Nigelli Lawson i Jamie Olivera.

Informacje praktyczne i adresy O warsztaty kulinarne pytaj też w restauracjach. Warto też szukać wpisując w wyszukiwarkę internetową hasło: warszaty kulinarne. Koszty takich zajęć są bardzo różne. Od 100 zł do nawet kilkuset.

Nordic walking

Dla wszystkich lubiących spacery i ruch na świeżym powietrzu idealny będzie nordic walking, czyli marsz ze specjalnymi kijkami, na które przenosimy część ciężaru ciała (wyglądem przypominają te narciarskie). Właśnie dzięki temu nordic walking jest dużo bezpieczniejszy niż zwyczajny jogging czy nawet chodzenie bo nie obciąża stawów i kręgosłupa. A przy tym jest bardzo dobry dla ogólnej kondycji organizmu (podczas marszu dotleniamy serce i mięśnie). Dodatkowo, jak podczas każdego wysiłku fizycznego, uwalniają się w mózgu endorfiny, czyli hormony szczęścia. Poprawia się więc także nastrój.

To sport dla wszystkich, nawet dla osób starszych i kobiet w ciąży. Maszerować można przez cały rok, wszędzie: w parku, pobliskim lasku, a nawet między blokami. Warto namówić koleżanki. Łatwiej wtedy zmobilizować się do wyjścia z domu. Pierwszy trening warto odbyć z instruktorem albo nabyć płytę DVD z instruktażem do nordic walkingu.

Maszerować powinnaś w dresie i wygodnych butach. Ważne tylko, by dobrać odpowiednie kijki, dopasowane do twojego wzrostu, wagi i wieku.

Informacje praktyczne i adresy Zajęcia z nordic walkingu znajdziesz w każdym większym klubie sportowym. Koszt treningu w grupie to ok. 30 zł. Ceny kijów natomiast zaczynają się od ok. 60 zł.

Świat kobiety

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: nastrój | techniki | joga | warsztaty

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje