5 prostych sposobów na uniknięcie zespołu suchego oka

Zespół suchego oka jest bardzo nieprzyjemnym schorzeniem, którego leczenie najczęściej polega na ograniczaniu występowania objawów. Jak uniknąć zachorowania na suche oko, jeśli masz pracę biurową i jesteś zmuszony dużą część dnia spędzać przed ekranem komputera?

W dzisiejszych czasach tryb życia przeciętnego człowieka bardzo różni się od rozkładu zajęć jego dziadków czy pradziadków. Dużo więcej siedzimy, mniej się ruszamy, odżywiamy się jedzeniem gorszej jakości i o wiele więcej czasu spędzamy przed komputerem. Taki tryb życia to obciążenie nie tylko dla układu mięśniowo-szkieletowego, dla serca i układu krążenia, ale także i dla wzroku. Oto 5 sposobów na uniknięcie bardzo przykrych konsekwencji jednej z chorób cywilizacyjnych, jaką jest zespół suchego oka.

Reklama

1. Jedz dużo warzyw i tłustych ryb

Nawilżać oczy mogą nie tylko krople do oczu, ale również odpowiednio skonstruowana dieta, bogata w substancje korzystne dla dobrej kondycji wzroku. Do pokarmów, które bezwzględnie należy włączyć do diety, należą: tłuste ryby (makrela, łosoś, śledź, sardela) bogate w tłuszcze omega-3, a także czerwone owoce (żurawina, porzeczka, truskawka) bogate w antyoksydanty i pomarańczowe warzywa, jak marchewka, bataty czy dynia - źródła witaminy A czyli beta-karotenu.

2. Nawilżaj!

Nawilżaj nie tylko swoje oczy (świetnie do tego nadają się sól fizjologiczna albo krople do oczu bez konserwantów), ale także powietrze w pomieszczeniach, w których przebywasz. Zimą stosuj nawilżacze powietrza i często wietrz mieszkanie. Latem unikaj klimatyzacji, postaw na otwarte okna i stosowanie wiatraków.

3. Pij dużo wody, czyli nawilżaj od środka

To bardzo ważne, aby w profilaktyce zespołu suchego oka pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Pij co najmniej 1,5-2 litry płynów dziennie. Nawadniająco będą działać woda, soki warzywne, naturalne soki owocowe, herbata zielona oraz ziołowe napary. Jeśli pijasz kawę, napoje energetyczne, alkohol albo czarną herbatę, pamiętaj o tym by uzupełniać płyny o dodatkową szklankę wody na każdą porcję tych odwadniających napojów.

4. Zrób sobie przerwę

Kilkunastominutowa przerwa od ekranu komputera, smartfona lub tabletu może zadziałać lepiej niż krople do oczu! Na każdą godzinę spędzoną przed telewizorem lub komputerem powinno przypadać co najmniej kilka minut odpoczynku. W ten sposób dasz szansę oczom na spokojną regenerację.

5. Bądź offline, gdy możesz

Lubisz po całym dniu pracy przed komputerem relaksować się, grając w gry, oglądając telewizję lub przebywając przed komputerem? To bardzo interesujące hobby, ale nie jest zbyt korzystne dla oczu. Znajdź sobie takie zainteresowania, które nie wymagają wpatrywania się w ekran przez kolejne godziny, a będziesz cieszyć się dobrym wzrokiem znaczniej dłużej.

Dowiedz się więcej na temat: zespół suchego oka | zdrowie

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje