Reklama

Reklama

Chodzenie dla zdrowia

Każdego dnia należy przejść od 6 do 8 km (ok. 10 tys. kroków).

Ta forma aktywności poprawia krążenie i pracę serca, dotlenia, wzmacnia mięśnie, łagodzi stres, służy sylwetce. Ważne jest nie tylko to, jakie odległości pokonamy, ale i sposób, w jaki to robimy. By chodzenie naprawdę służyło naszej kondycji, powinniśmy wyrobić w sobie właściwe nawyki.

Reklama

1. Korzystny jest szybki marsz. Idąc, utrzymuj wyprostowaną sylwetkę, staraj się nie wychylać do przodu.

2. Pracuj rękami. By pomagały one w chodzeniu, zegnij je w łokciach pod kątem prostym, dłonie zwiń w pięść.

3. Na zmianę chodź raz szybciej, raz wolniej. Np. podczas godzinnego marszu przyspiesz 4 razy po 5 minut.

4. By przyspieszyć, można zwiększyć częstotliwość kroków. Pamiętajmy, by odpychać się mocniej palcami.

5. Inny sposób przyspieszenia to wydłużenie kroku. Jeśli poczujesz zadyszkę, wróć do poprzedniego rytmu.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje