Reklama

Reklama

Dbamy o zdrowie w środku zimy

Czosnek i natka pietruszki

Reklama

Czosnek ma silne działanie bakteriobójcze, działa też grzybobójczo, przyspiesza wychodzenie z infekcji i łagodzi jej objawy. Najwygodniej serwować go wieczorem, bo nie musimy wówczas zaprzątać sobie głowy silnym aromatem, który rozsiewa. Śmiało dodajmy go do kanapek, wkrójmy do sałatki czy pasty.

Jeśli zależy nam jednak na szybkim pozbyciu się zapachu czosnku: zjedzmy jabłko, albo kilka listków natki pietruszki. Tej ostatniej nie sprowadzajmy jedynie do roli neutralizatora. Natka jest niezwykle cennym źródłem witaminy C i błonnika, oba składniki są dla nas bardzo korzystne.

Kiszonki

Zimą nie jest łatwo o dobrej jakości świeże warzywa. Postawmy na kiszonki. Kapusta, ogórki, buraki - wszystkie mają wysoką wartość odżywczą i korzystnie wpływają na stan flory bakteryjnej naszych jelit. Dobrze wiemy, że odporność mieszka w brzuchu. Dbajmy o jak najlepszą kondycję jelit, w nich zaczyna się nasze zdrowie.

Warzywa korzeniowe

Ziemniaki, buraki, marchew, pietruszka: warzywa, które wyrastają pod ziemią najdłużej zachowują wartości odżywcze. Włączajmy je do zimowego jadłospisu, jak najczęściej.  

Ewa Koza, mamsmak.com    

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje