Dieta na głębszy oddech

Ataki duszności można znacznie złagodzić, jedząc popularne i niedrogie produkty.

Najlepsze w diecie

Reklama

Warzywa i owoce z dużą ilością witaminy C: porzeczki, cytrusy, papryka, kapusta, ziemniaki. Zawierają bioflawonoidy działające przeciwalergicznie i przeciwzapalnie. Kilka porcji dziennie. 2

Tłuste ryby morskie zawierają kwasy omega-3 hamujące działanie substancji, które wywołują stan zapalny i skurcz oskrzeli. Jedz 3-4 razy w tygodniu.

Mocna czarna kawa, chili i czosnek doraźnie zadziałają na rozszerzenie oskrzeli.

Uwaga: alergeny krzyżują się. Uczuleni na brzozę, olchę, leszczynę rezygnują m.in. z marchwi, selera, ziemniaków, strączkowych, jabłek, wiśni. Testy zrobi alergolog.

Buraki są bogate w antyoksydanty, które bronią organizm przed wolnymi rodnikami nasilającymi ataki astmy.

Kawa zawiera kofeinę, która ułatwia oddychanie, bo rozszerza oskrzela i zwiększa siłę mięśni oddechowych.

Papryka bogata w witaminę C, która neutralizuje wolne rodniki pobudzające stany zapalne.

W czosnku jest kwercetyna, która działa przeciwzapalnie.

Śledzie zawierają przeciwzapalne kwasy omega-3.

Chorzy na POCHP

Jeśli powodem kłopotów z oddechem jest Przewlekła Obturacyjna Choroba Płuc (POCHP) dobre dla ciebie są warzywa: papryka, buraki, szparagi, sałata. Z owoców zwłaszcza awokado (pół owocu dziennie).

Zaleca się zdrowe węglowodany: kasze, razowe pieczywo, płatki owsiane. Białko powinno pochodzić z chudych źródeł tj. drób, ryby i twaróg. Unikaj produktów wzdymających (fasola, kapusta).

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje