Reklama

Reklama

Rozgrzewamy organizm

W zgodzie z metabolizmem

Przyprawy i zioła dobierzmy indywidualnie do potrzeb przewodu pokarmowego. Jeśli dokucza nam niestrawność, mdłości - rozwiązaniem będzie imbir, nie tylko jako dodatek, ale też świeżo parzona herbatka. Wystarczy pokroić drobno świeży korzeń imbiru i zalać wrzątkiem. Ukoi przewód pokarmowy, a jeśli po przestudzeniu dodamy odrobinę miodu i soku z cytryny, sprawdzi się też doskonale jako herbatka na przeziębienie. Przy wzdęciach i trudnym, twardym brzuchu, szczególnie korzystne będą: tymianek, majeranek i kminek. Jeśli mamy wyjątkowo wrażliwą śluzówkę żołądka - zrezygnujmy z mocno drażniących przypraw takich jak: pieprz, zwłaszcza czarny i ostra papryka.

Ciepłe płyny

Reklama

Koniecznie nawadniajmy organizm. Mimo że słabiej odczuwamy pragnienie, płyny są niezbędne dla dobrego funkcjonowania organizmu. Postawmy na ciepłą wodę i herbatki owocowe, najlepiej w odcieniach czerwieni, takie jak: malinowa, z dzikiej róży czy owoców leśnych. Organizm ogrzany od środka będzie funkcjonował lepiej, również w listopadzie. 

Ewa Koza, mamsmak.com  


Dowiedz się więcej na temat: dieta rozgrzewająca

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje