Reklama

Reklama

Wciąż jemy go za dużo. Skutki są katastrofalne!

Przynajmniej o połowę należy ograniczyć codzienne spożycie cukru, apeluje Światowa Organizacja Zdrowia. Przedstawiciele WHO wskazują, że jest to istotny krok w celu zapobiegania rosnącej epidemii otyłości.

Według najnowszych wskazań Światowej Organizacji Zdrowia dorośli powinni zmniejszyć łączną ilość spożywanego cukru, która odpowiada do maksymalnie 12 łyżeczkom dziennie. Specjaliści podkreślają, że maksymalne ograniczenie cukru ma istotny wpływ w profilaktyce zdrowia, ograniczenia ryzyka chorób serca, nowotworów i chorób będących następstwem otyłości.

Reklama

- Powodem, dla którego koncentrujemy swoją uwagę na cukrze, jest fakt, że jego nadmierne spożycie jest jedną z przyczyn otyłości, która stanowi ogromny problem w wielu krajach - przyznaje - dr Francesco Branca.

Aktualnie średnio w Ameryce Południowej spożywa się dziennie 130 gramów cukru na osobę dorosłą, w Ameryce Północnej i Środkowej 95 gramów, w Europie Zachodniej około 101 gramów i 90 gramów na Bliskim Wschodzie, podczas gdy przyjęta maksymalna norma wynosi 50 gramów.

- Cukier jest obecnie w większości produktów. Bardzo łatwo przekroczyć przyjęte normy. Jedna puszka słodzonego napoju to ok. 40 gramów (około 10 łyżeczek) cukru, podczas gdy soki pomarańczowe i jabłkowe mają między 24-26 gramów - wyjaśnia Branca.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje