Czy wiesz, że pijąc kawę, możesz wspierać kobiety w różnych zakątkach świata? Coca-Cola HBC Polska włącza do oferty markę Caffe Vergnano – kawę premium z misją

Większość Polaków wypija średnio od 1 do 2 filiżanek kawy dziennie. To jednak nie zaspokaja w pełni apetytu na „małą czarną” - stajemy się coraz bardziej wymagającymi i dojrzałymi kawoszami, chętnie sięgając po wyroby premium. Coraz większe znaczenie ma dla nas także społeczna odpowiedzialność biznesu. To tylko niektóre trendy, którymi podzielili się z nami przedstawiciele Coca-Cola HBC Polska podczas oficjalnego powitania nowej marki w swoim portfolio. Caffé Vergnano, bo o tej firmie mowa, to marka, która odpowiada na te trendy. Oferuje nie tylko wspaniały smak, ale także wspiera kobiety na całym świecie.

Włoski styl, rodzinna tradycja, zrównoważone podejście, wyjątkowy smak i wysoka jakość to atrybuty Caffè Vergnano, która już od ponad 140 lat urzeka smakiem i otula aromatem mieszkańców Półwyspu Apenińskiego. Historia marki sięga 1882 roku, kiedy to jej twórca - Domenico Vergnano, otworzył pierwszy, butikowy sklepik z kawą. Przez lata, cztery pokolenia Vergnano pracowały na sukces rodzinnej marki, którą od dawna uwielbiają Włosi, a którą już teraz, dzięki partnerstwu z Coca-Cola HBC, lepiej będą mogli poznać także Polacy, odwiedzając kawiarnie, restauracje i hotele w całym kraju.

Caffè Vergnano - marka z misją

Caffè Vergnano od zawsze przywiązywało dużą wagę do odpowiedzialności ekologicznej i społecznej, a jej działalności zawsze przyświecały nadrzędne wartości - równość, różnorodność i szacunek. To właśnie z nich zrodził się projekt "Women in Coffee", którego celem jest wspieranie i realizacja projektów biznesowych, edukacyjnych i społecznych, w których centrum są właśnie kobiety pracujące na plantacjach kawy.

- Pomimo, że aż 70% pracowników plantacji kawy na świecie to kobiety, ich rola w wielu miejscach na świecie jest niewystarczająco dostrzegana. Ten projekt to nasze zrównoważone marzenie. Pomagamy kobietom realizować ich plany i aspiracje, bez barier i nierówności płciowych. Dostarczamy narzędzia i wiedzę, by wesprzeć je, wzmacniać ich pozycję, otwierać na nowe możliwości. Cieszę się, że teraz, dzięki partnerstwu z Coca-Cola HBC, możemy ruszyć z projektem także w polskich lokalach - mówiła podczas wizyty w Warszawie, Carolina Vergnano - prezeska firmy i inicjatorka projektu.

Dzięki wspólnemu działaniu z Coca-Cola HBC, Caffé Vergnano nie tylko zagości w większej liczbie kawiarni i restauracji. Właśnie ogłoszono pierwszy w Polsce lokal pod szyldem "Women in Coffee", który będzie wspierał projekt Caroliny Vergnano. Obecność w programie oznacza, że w krakowskiej restauracji Hevre pojawi się “Różowa kolekcja" kaw premium podawanych w charakterystycznych, różowych filiżankach. Ziarna tych mieszanek pochodzą z Dominikany i Hondurasu, czyli krajów, do których płynie pomoc w ramach inicjatywy.  Jako kolejny lokal w Polsce dołączy kawiarnia Nowa Prowincja. Coca-Cola HBC Polska już zapowiada następne lokalizacje.

- W naszej misji zrównoważonego rozwoju kwestie równości i różnorodności odgrywają równie ważną rolę. Wiemy, że zróżnicowane zespoły są bardziej efektywne, a przywództwo i podejmowanie trafnych decyzji to umiejętności, które posiadają zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Z dumą mogę powiedzieć, że już dziś w Coca-Cola HBC w Polsce ponad 40% stanowisk kierowniczych zajmują kobiety, a do 2025 roku planujemy osiągnąć poziom 50%. Na pewno będziemy wspierać ‘Women in Coffee’, zachęcając naszych klientów do dołączenia do programu - podkreśla Ruža Tomić Fontana, dyrektor generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Dotychczas, dzięki funduszom zebranym ze sprzedaży linii “Women in Coffee", wsparcie otrzymały przedsiębiorczynie z Santo Domingo na Dominikanie i społeczność Cual Bicicleta z Hondurasu. Obecnie wraz z organizacją Telefono Ros realizowane są także działania na rzecz walki z przemocą wobec kobiet oraz program edukacyjny Funtasia dedykowany dzieciom i młodzieży. To nie koniec - Caffé Vergnano zachęca lokalne organizacje różnych krajów do współpracy w ramach projektu.  

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy