Morza wolne od plastiku dzięki Davines

879 ton tworzyw sztucznych, odpowiadające 44 milionom plastikowych butelek, tylko w 2 lata - imponujące wyniki zaangażowania Davines w zbiórkę plastiku z terenów najbardziej zanieczyszczonych motywują do dalszego działania. W 2023 roku włoska marka kontynuuje współpracę z ekologiczną organizacją Plastic Bank.

Ochrona mórz i oceanów przed plastikową inwazją to jedno z największych wyzwań środowiskowych
Ochrona mórz i oceanów przed plastikową inwazją to jedno z największych wyzwań środowiskowychINTERIA.PL/materiały prasowe

Ochrona mórz i oceanów przed plastikową inwazją to jedno z największych wyzwań środowiskowych. W ramach zainicjowanej we wrześniu 2021 roku kampanii "Rethinking Plastic" marka Davines zwraca uwagę na potrzebę ciągłej ewolucji w kierunku zrównoważenia. W tym celu podjęła współpracę z Plastic Bank, organizacją, która zajmuje się wyławianiem na szeroką skalę plastiku oceanicznego w promieniu 50 km od linii brzegowej. Partnerzy angażują społeczności nadmorskie Indonezji, Brazylii i Filipin do oczyszczania zagrożonych terenów. W 2023 roku nie zwalniają tempa - podjęli wyzwanie, by dla każdego sprzedanego produktu wykonanego z plastiku usunąć jego równoważną ilość z obszarów przybrzeżnych w trzech krajach.

W ciągu pierwszych 10 lat działalności Plastic Bank zapobiegł przedostaniu się do oceanu ponad 80 milionów kilogramów plastiku. Zebrane odpady wykorzystywane są jako nowy surowiec o nazwie Social Plastic. Projekt zbiórki i recyklingu plastiku ma jednak nie tylko wymiar środowiskowy, ale również społeczny. Członkowie lokalnych społeczności wymieniają odpady na premie, które pomagają zapewnić podstawowe potrzeby takie jak artykuły spożywcze, paliwo do gotowania, łączność cyfrowa czy ubezpieczenie zdrowotne. Oferując rodzinom zaangażowanym w zbiórkę plastiku pewne i bezpieczne źródła dochodu, można połączyć ochronę środowiska z realnym wsparciem najbardziej potrzebujących. Dzięki wysiłkom Davines i Plastick Bank udało się pomóc ponad 3 200 osobom i ich bliskim.

- Jesteśmy świadomi, że opakowania to jeden z obszarów o największym wpływie na branżę kosmetyczną. Oprócz współpracy z Plastic Bank, jesteśmy również zaangażowani w zmniejszanie naszego zapotrzebowania na plastik: od 2020 roku mierzymy nasz ślad plastikowy, do naszych produktów używamy plastiku pochodzącego z recyklingu lub odnawialnego, a dzięki eko-projektowaniu stopniowo zmniejszamy zużycie plastiku w naszych opakowaniach - komentuje Davide Bollati, prezes grupy Davines.

Podjęty przez włoską markę model produkcji o obiegu zamkniętym skutkuje cieńszymi i lżejszymi opakowaniami, a co za tym idzie mniejszym zużyciem materiałów i redukcją emisji dwutlenku węgla związanej z transportem i ograniczeniem wykorzystania surowców.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas