Reklama

Reklama

Dieta, która łagodzi problemy z cerą

Sekret młodego wyglądu to nie tylko zabiegi pielęgnacyjne, ale też zasługa tego, co jemy! Oto najczęstsze kłopoty i skuteczni pomocnicy... na talerzu.

Wypryski i trądzik różowaty

W pozbyciu się krostek pomogą produkty zawierające cynk, selen, witaminy A i C, ale też mniej znane substancje. Oto produkty polecane przez naszą dietetyczkę.

Olej kokosowy

Ten tłuszcz zawiera kwasy laurynowy i kaprynowy, zmniejszające stan zapalny skóry i zapobiegające trądzikowi (zabijają bakterie). Kwasy tłuszczowe w oleju wspomagają leczenie egzemy! Ile jeść: do 2 łyżek (30 ml) oleju kokosowego dziennie. Pamiętaj! 1 łyżeczka ma ok. 135 kcal, więc 1 łyżka - aż dwa razy tyle.

Brokuły

Dostarczają witamin C, A, cynk i luteinę, które poprawiają wygląd skóry i zapobiegają powstawaniu trądziku, także różowatego. Ile jeść: kilka razy w tygodniu.

Reklama

Sok z aloesu

Dzięki właściwościom antybakteryjnym zapobiega wypryskom. Działa ściągająco, tonizuje i przywraca skórze jej prawidłowe PH. Ile pić: zaleca się sok z aloesu jako tygodniową kurację - 3 razy dziennie po 1 łyżeczce przed posiłkiem.

Soja

Polecana paniom w okresie menopauzalnym, bo zwiększa ilość kolagenu w skórę, utrzymując jej jędrność. Ile jeść: raz dziennie (np.tofu, gotowane ziarna itp.). Działanie soi jest najskuteczniejsze, gdy je się ją (i produkty z niej) raz dziennie.

Pękające naczynka, zaczerwienienia

Kruche naczynka wzmocnią witaminy C i K. Oto produkty, które zawierają ich najwięcej.

Porzeczki

Wszystkie są cenne, ale czerwone porzeczki to witaminowa gwiazda - dostarczają 4 razy więcej wit. C niż wynosi norma dla dorosłych. Nie obawiaj się, że ją przedawkujesz! W czerwonej porzeczce jest też witamina P, czyli rutyna, która słynie z tego, że wzmacnia naczynka i zmniejsza zaczerwienienia skóry, a dodatkowo ogranicza wrażliwość na działanie promieni UV. To doskonały owoc na lato, gdy plażujemy. Ile jeść: w sezonie - 2 razy dziennie po jednej porcji, czyli po 1/2 szklanki.

Pomidory

Zawierają doskonały tercet składników wzmacniających naczynka: beta-karoten, likopen i witaminę C. Chronią też skórę przed oparzeniami słonecznymi. Ile jeść: 1-3 dziennie, ale nie więcej niż 4 sztuki, ponieważ nadmiar może zaburzać wchłanianie wapnia.

Szpinak, szparagi

Są źródłem witaminy K, która zmniejsza kruchość naczyń. Ile jeść: 2-3 razy w tygodniu (szpinak mrożony nie traci swych właściwości).

Suchość, zwiotczenie

Gdy skóra jest odwodniona, szybciej tworzą się zmarszczki. Nie pozwól na to! Przed utratą wody chronią kwasy omega-3 i witamina E oraz przeciwutleniacze. Oto zasobne w nie produkty.

Śledzie, dorsz, awokado

Zawarte w nich zdrowe tłuszcze zapobiegają... ucieczce wilgoci ze skóry. Zapewniają jej gładkość. Ile jeść: ryby co najmniej 2 razy w tygodniu (15-20 dag), miąższ z 1/2 awokado - 2-3 razy w tyg.

Zielona herbata

Zawiera katechiny poprawiające wilgotność i elastyczność skóry. Ile pić: 2 filiżanki naparu dziennie.

Gorzka czekolada

Kakao zawiera przeciwutleniacze, które zwiększą nawodnienie skóry i zmniejszą jej szorstkość. Ile jeść: do 3 kostek dziennie (czekolada 70%); jeśli dbasz o linię - 3 kostki co dwa dni.

Bladość, ziemisty kolor

Do utrzymania zdrowego kolorytu niezbędne są mikroelementy i oczywiście beta-karoten. Oto, gdzie go znajdziesz.

Sok z marchwi

Redukuje objawy starzenia się skóry, poprawia jej koloryt, gdyż odtruwa cały organizm. Ile pić: najlepiej 1 szkl. soku (200 ml) dziennie; uwaga - wypijanie codziennie powyżej dwóch szklanek może spowodować przebarwienia (plamki) na skórze.

Brzoskwinie, morele

Pobudzają produkcję czerwonych krwinek, zapobiegają anemii, a tym samym bladości skóry. Brzoskwinie, dzięki zawartości boru, podnoszą poziom estrogenu - hormonu potrzebnego paniom w okresie menopauzy. Mogą złagodzić jej nieprzyjemne objawy i zmniejszyć ryzyko osteoporozy. Ile jeść: w sezonie 2 owoce dziennie (nieprzejrzałe są mniej kaloryczne).

Wskazówka dietetyczna

Skutecznym sposobem na pajączki są herbatki ziołowe: Polecamy napary z bratka polnego, ponieważ zawiera dużo rutyny (która uszczelnia naczynka krwionośne) oraz herbatkę ze skrzypu polnego, bo dostarcza krzem zapewniający skórze elastyczność.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy