Reklama

Reklama

Jesienny doping dla skóry

Twoja cera nie wygląda najlepiej? Mocne uderzenie substancji odżywczych w kosmetyku i od wewnątrz, sprawi, że wypiękniejesz!

Zmęczona potrzebuje witaminy C

Kuracja dla ciebie

Szara, pozbawiona blasku cera, to nie tylko efekt przepracowania. Taki wygląd skóry świadczy, że brakuje jej antyoksydantów, m.in. wit. C oraz magnezu, wapnia. Rano i wieczorem stosuj krem z wit. C i E, które są silnymi przeciwutleniaczami i chronią skórę przed wolnymi rodnikami. Wit. C poprawia mikrokrążenie, a tym samym koloryt naskórka. Dobrze, by była ona w stabilnej postaci Cg, uwalnianej przez 24 godziny. Cerę wzmocnią też wit. B5, magnez i wapń.

Stosuj serum na detoks. Zawiera ono silnie skoncentrowaną wit. C, magnez i polifenole. Substancje przywrócą skórze promienny blask. Kilka kropli serum wklep w twarz. Stosuj samodzielnie lub pod krem przez 21 dni.

Reklama

Łykaj 2 razy dziennie witaminę C. Dziennie potrzebujesz ok. 60-70 mg witaminy C (np. 100 g czerwonej papryki ma jej dwa razy tyle!). Większą dawkę powinny przyjmować osoby, które nie przepadają za warzywami i owocami; palaczki (1 papieros niszczy 25 mg wit. C); mieszkanki dużych miast (zanieczyszczenia i toksyny też niszczą wit C). Możesz łykać 2-3 razy dziennie po kapsułce wit. C. Jej nadmiar organizm wydali.

Najlepsza dieta: warzywa na ładny koloryt

Cenne dla skóry witaminy, a zwłaszcza C, zawierają m.in. papryka czerwona i zielona, pomidory, brokuły, kapusta, natka pietruszki, szpinak oraz owoce: czarna porzeczka, kiwi, pomarańcza, aronia, dzika róża. Warzywa i owoce jedz surowe, gdyż witamina C jest nietrwała i źle znosi wysokie temperatury. Jeśli nie lubisz surowych warzyw, gotuj je krótko, np. na parze, w woku lub w szybkowarze. Nie obieraj pomidorów ze skórki, bo tam jest najwięcej wit. C i polifenoli (potęgują antyoksydacyjne działanie witamin). Do warzyw dodaj oliwę bogatą w wit. E. Potrzebujesz jej dziennie 4 łyżki.

Błonnik dla świetlistej cery. Dietetycy podkreślają, by owoce i warzywa jeść 3 razy dziennie. Zawarty w nich błonnik reguluje trawienie i jak miotła wymiata toksyny z organizmu, zapewniając skórze blask.

Zielona herbata zamiast soku. Możesz pić świeże soki, ale więcej korzyści zmęczonej skórze przyniesie bogata w polifenole zielona herbata. 2 filiżanki napoju dziennie dają efekt, jaki otrzymałabyś, pijąc 7 szklanek soku pomarańczowego!

Mało jędrną wzmocni koktajl wit. A, C, E

Kuracja dla ciebie

Cera jest wiotka, masz wrażenie, że drobne rysy wokół oczu i załamania na czole stały się bardziej wyraziste. To znak, że skóra potrzebuje silnego zastrzyku witamin A, C i E oraz mikroelementów.

Używaj odżywczego kremu z witaminami A, C i E. Wit. A dba o prawidłową odnowę i złuszczanie naskórka. Natomiast wspierający swoje działanie duet wit. C i E, tworzy tarczę ochronną przed wolnymi rodnikami, przyspieszającymi starzenie się. Witamina C pobudza też wytwarzanie kolagenu i w efekcie uelastycznia skórę.

Popraw napięcie cery serum. Podaruj jej komórkom mocne uderzenie naprawczego koktajlu, składającego się z witamin: A, C, E, B5, B6 i minerałów: żelaza, wapnia, magnezu, miedzi, cynku, manganu. Preparat nawilża skórę, ujędrnia ją i wygładza. Wklep kilka kropli w twarz rano i wieczorem.

Łykaj 1 dziennie multiwitaminy. Potrzebujesz witamin A, C, E i z grupy B oraz minerałów w różnych dawkach. Dlatego najbezpieczniej zażywać gotowe kompozycje dobranych składników odżywczych.

Najlepsza dieta: arbuz uelastycznia skórę

Bogata w prowitaminę A marchew, papryka czy brokuły wzmocnią skórę. Pomidory, arbuz, kiwi, mango zadbają o jej elastyczność. Surówka ze startej marchewki z dodatkiem soku z cytryny jest smaczna i dostarcza skórze prowit. A i wit. C, działających przeciwzmarszczkowo. Podobny efekt daje zjedzenie papryki, brokułów, kiwi czy mango.

Likopen na jędrność. Ten skuteczny przeciwutleniacz chroni przed zniszczeniem kolagen i elastynę, białka odpowiedzialne za sprężystość skóry. Znajdziesz jego duże ilości w pomidorze i arbuzie. Jedz więc te produkty bez ograniczeń.

Wapń na gęstość. Źródłem pierwiastka są np. ser, jogurt, buraki czy orzechy. Wzmacnia on tkanki podporowe skóry. Utracie cennego wapna zapobiega potas, np. w fasolce.

Na trądzik witaminy C i z grupy B

Kuracja dla ciebie

Dokuczają ci rozszerzone pory, przebarwienia, drobne zaczerwienienia na twarzy i jej błyszczenie się? Takie mankamenty mogą być oznaką niedoboru wit. C i z grupy B oraz minerałów. Stosuj kremy przeciw niedoskonałościom. Zawierają witaminy, m.in. C i z grupy B - działają wzmacniająco i przeciwzapalnie; mikroelementy, np. cynk - zwęża rozszerzone pory. Preparaty są też wzbogacone kwasami, m.in. glikolowym, pobudzającym odnowę naskórka.

Wzmocnij skórę serum. Cera z niedoskonałościami jest ziemista. Rozświetli ją i wzmocni preparat z aktywną 8% wit. C. Lekko wmasuj w twarz kilka kropli do wchłonięcia. Stosuj 2 razy dziennie pod krem.

Najlepsza dieta: banany oczyszczają skórę

Bogate w witaminy i minerały owoce wesprą w działaniu kremy. Potrzebną skórze wit. B6 znajdziesz w bananach, ale także w ziemniakach i orzechach. Jedz owoce i warzywa: rano, w południe i wieczorem. Dzięki "dokarmianiu skóry" co parę godzin substancje odżywcze będą działały skutecznie przez całą dobę. Zwłaszcza wit. B6 będzie chronić skórę przed stanami zapalnymi.

Trio na niedoskonałości. Warto polubić winogrona, które dostarczają skórze polifenoli. Substancje te pobudzają mikrokrążenie i blokują aktywność enzymu odpowiedzialnego za nadmierne wydzielanie sebum. Dodaj do diety łososia i brązowy ryż, bo zawarte w nich witamina B6 i magnez hamują tzw. stres wewnętrzny skóry. Wg dermatologów to on sprzyja powstawaniu niedoskonałości.

Paulina Kowalczyk

Świat kobiety

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje