Jak ogarniać emocje w pracy, Liz Fosslien, Mollie West Duffy

​Współczesne miejsca pracy bywają emocjonalnym polem minowym. Od pracowników oczekuje się, że będą otwarci, ale niezbyt wylewni. Profesjonalni, ale nie sztywni. Przyjaźni, ale zachowujący dystans. "Jak ogarniać emocje w pracy" to książka dla ambitnych i zarazem wrażliwych, która pokazuje, jak skutecznie pogodzić emocje z profesjonalizmem. W księgarniach od 24 lutego.

Jak ogarniać emocje w pracy, Liz Fosslien, Mollie West Duffy
Jak ogarniać emocje w pracy, Liz Fosslien, Mollie West DuffyINTERIA.PL/materiały prasowe

Moment przestąpienia progu firmy nie oznacza pozostawienia uczuć za drzwiami. Satysfakcja z dobrze wykonanego zadania, stres przed ważną prezentacją, czy radość z otrzymanej pochwały wciąż nam towarzyszą. Chociaż emocje w życiu zawodowym to temat nienowy, o uczuciach w pracy mówi się zazwyczaj jako o wrogu, którego trzeba siłą zmusić do uległości. Często uważa się, że profesjonaliści nie ponosi porażek, nie narzekają, a już na pewno nie mają uczuć. Nic bardziej mylnego! Emocje to nieodłączny towarzysz naszego życia, dlatego tak ważne jest, aby nauczyć się je rozpoznawać, akceptować i wyrażać. Na tych zagadnieniach skupiają się autorzy "Jak ogarnąć emocji w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych."

W ostatnich latach pracujemy więcej niż kiedykolwiek przedtem, dlatego szczególnie wysoko cenimy zajęcia, w których widzimy sens. Nie możemy budować produktywnych relacji w pracy, jeśli zachowujemy się jak roboty. Osoby odnoszące największe sukcesy nie udają pozbawionych uczuć - akceptują swoje emocje, ustalają, które z nich są bardziej, a które mniej istotne, a następnie wyrażają swoje potrzeby. Oprócz relacji przełożonego i pracownika, emocjonalne mechanizmy wpływają też na naszą motywację, zdrowie, komunikację, podejmowanie decyzji, i wiele innych kwestii.

Ile emocji wolno nam wyrazić, abyśmy nie wydali się nieprofesjonalni? Jak powstrzymać marudnego współpracownika przed zmarnowaniem Ci dnia? Jak cieszyć się wakacjami bez obsesji na punkcie nieodebranych maili w skrzynce odbiorczej? Jeśli jesteś szefem, co powinieneś zrobić, gdy Twój nowy pracownik chce Cię śledzić na Instagramie?

Z "Jak ogarnąć emocji w pracy" dowiecie się, jak uczucia wpływają na nasze decyzje, jak zauważyć i poznać swoje emocje oraz podejść do nich ze zdrowym dystansem.  Zawiera szereg wskazówek dla pracowników, którzy chcą wyrwać się z niezdrowych schematów oraz szefów pragnących budować udany zespół i sprawiedliwsze, bardziej przyjazne miejsce pracy. Kiedy skończycie czytać tę książkę, zaczniecie rozumieć, dlaczego coś czujecie i będziecie wiedzieć, co z tymi uczuciami zrobić.

To idealna lektura dla tych wszystkich, którzy kiedykolwiek czuli się w pracy osamotnieni, znudzeni, sfrustrowani, przytłoczeni czy przerażeni. Zawsze będziesz mieć emocje, czas zatem się nauczyć, jak sobie z nimi radzić!

Liz Fosslien - konsultantka ds. marketingu i projektowania. Wśród jej klientów znalazły się takie firmy jak Salesforce, Ernst & Young, a także Stanford d.School. Wcześniej pracowała jako dyrektor kreatywny dla Parliament, firmy ułatwiającej współpracę między członkami kadry kierowniczej firm z listy Fortune 500, przedsiębiorcami i autorami biznesowych bestsellerów. Liz jest również ilustratorką i autorką diagramów, jej projekty pojawiały się w "The Economist",, "The Financial Times", na blogu "Freakonomics" i w "CNN".

Mollie West Duffy - zajmuje się projektowaniem organizacyjnym w międzynarodowej korporacji innowacyjnej IDEO. Wcześniej była pracowała naukowo pod kierunkiem  Nitina Nohri, dziekana szkoły biznesu Uniwersytetu Harvarda i Michaela E. Portera, znanego profesora strategii. Pisywała dla “Fast Company", “Quartz", “Stanford Social Innovation Review", “Entrepreneur", “Quiet Revolution", a także innych mediów cyfrowych. Obroniła dyplom z zachowań organizacyjnych na Uniwersytetu Browna oraz pracę magisterską z projektowania w Parsons School of Design. Wykładała na Uniwersytecie Stanforda i w Parsons. Mieszka z mężem na Brooklynie.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas