Reklama

Reklama

Przez zabawę po edukację. Komiks, który odpowie na trudne pytanie każdego dziecka

Fake newsy, sztuczna inteligencja, bezpieczeństwo w sieci i VR - nie wiesz, jak tłumaczyć dziecku współczesny świat? Pomogą ci w tym czołowi eksperci - współtwórcy pierwszego w Polsce komiksu edukacyjnego dla dzieci i rodziców "Róża, a co chcesz wiedzieć?" W sprzedaży dostępna jest już 2. część książki, wraz z pakietem lekcji programowania Scratch, grą edukacyjną i rebusami.

Ola i Piotr Stanisławscy, Janina Bąk, Aleksandra Przegalińska, Piotr Konieczny, Kasia Gandor i Przemek Staroń to tylko wybrani współtwórcy komiksu, którzy wraz z tytułową - Różą i jej młodszą siostrą Maliną, zabiorą czytelników na wycieczkę w kosmos, zaproszą do zabawy z inteligentnym robotem, podpowiedzą, jak przyswajać szkolną wiedzę oraz wytłumaczą działanie płatności w internecie.

Reklama

"Róża, a co chcesz wiedzieć? 2" - kolejna część popularnego komiksu edukacyjnego dla dzieci i ich rodziców właśnie trafiła do sprzedaży. Zawiera aż 13 lekcji programowania w Scratch! Ponad 200 - stronicowa publikacja, e-book oraz dodatki w postaci edukacyjnej gry planszowej i zeszytu kreatywnego dostępne są na stronie: edukomiks.pl. Pomysłodawcami i współtwórcami publikacji są Artur Kurasiński i znany rysownik Tomasz Minkiewicz.

"Sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, fake newsy czy zrównoważony rozwój - to tylko część pojęć i zjawisk, które chcemy przybliżyć dzieciom i ich rodzicom aby pomóc im lepiej rozumieć rzeczywistość wokół nas" - mówi Artur Kurasiński.

"Celem publikacji jest także przekonanie dzieci i ich rodziców, że nowe technologie, informatyka czy programowanie nie są zarezerwowane wyłącznie dla chłopców. W Polsce nadal panuje ten mit..." - dodaje pomysłodawca komiksu.

Impulsem do pracy nad komiksem była osobista historia autora. Pewnego dnia jego córka Róża, wróciła zapłakana ze szkoły, ponieważ nie mogła zapisać się na zajęcia z robotyki. Kurs był zaadresowany "tylko dla chłopców". Szkoła nie widziała w tym problemu, a ojcu polecono zapisać córkę na inne zajęcia. Tak powstał pomysł komiksu, który przekonuje, że programowanie i nowe technologie ciekawić mogą każdego - niezależnie od płci, wieku czy miejsca zamieszkania. Komiks spodoba się nie tylko dzieciom, dorosłym również.

Partnerami publikacji są Mastercard, Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Facebook, Amazon STEM Kindloteka i Just Join IT.

Druga część "Róża, a co chcesz wiedzieć" pierwszy sprzedażowy sukces ma już za sobą. Na początku roku komiks został okrzyknięty "największą zbiórką crowdfundingową" na platformie Wspieram.to.

materiały prasowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje