Gdy nie rozumiesz, dlaczego nie dostajesz awansu
Jeśli chcesz zrozumieć kryteria, wg których szef udziela awansów, powinnaś spojrzeć na siebie oczami szefa. Kwalifikacje to nie wszystko. Szef promuje kogoś, kogo najbardziej widzi na wyższym stanowisku.
Wyobraź sobie siebie jako kierowniczkę działu. Czy twoja prezencja jest adekwatna do nowego stanowiska? Jak reagują na ciebie podwładni? Czy cieszysz się wśród nich odpowiednim autorytetem? Podwyższając swoje kompetencje, równolegle zacznij pracować nad nowym wizerunkiem pasującym do wyższego stanowiska.
Porzuć rolę szarej myszki. Zabieraj głos w dyskusjach. Zgłaszaj się do projektów, w których twój wkład będzie widoczny dla innych.
Zamiast myśleć o awansie jak o celu do osiągnięcia, pomyśl raczej o tym, co najbardziej lubisz w swojej pracy. Jeśli będziesz do niej podchodzić jedynie jak do zadania do wykonania, stracisz do niej chęć. To, co robisz, samo w sobie powinno sprawiać ci radość, niezależnie od nagrody, która czeka za jej dobre wykonanie. Jeśli tak nie jest, może czas zmienić pracę?
Agata Giermakowska- Węgiełek psycholog