Reklama

Gesty przyspieszają rozwój mowy i pomagają w nauce

Z ostatnich badań ogłoszonych przez American Association for the Advancement of Science wynika, że dzieci, z którymi rodzice porozumiewali się za pomocą gestów, w późniejszym wieku mają większy zasób słownictwa i osiągają lepsze wyniki w nauce.

Z czego może to wynikać? O komentarz poprosiliśmy naszego redakcyjnego eksperta.

Danuta Mikulska: Gesty pełnią niezwykle ważną rolę w rozwoju językowym dziecka - są swoistą "trampoliną" do mowy.

Dzieci, które wykorzystują gesty w codziennej komunikacji z rodzicami, uczą się jak operować symbolem, poznają mowę ciała.

Dlatego łatwiej im zrozumieć znaczenie poszczególnych słów. Każde dziecko, rozwijając mowę, przechodzi przez etap gestu (np. machanie pa-pa).

Warto to wykorzystać - wystarczy wprowadzić do codziennej komunikacji więcej gestów, aby zbierać w przyszłości cenne żniwo, jakim jest sprawność komunikacyjna i lepsza pamięć dziecka. Metoda wykorzystująca ogromny potencjał gestu w rozwoju małego człowieka to Bobomigi: polski język migowy dla niemowląt.

Reklama
Mam dziecko
Dowiedz się więcej na temat: gestykulacja | mowy | nauka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy