Reklama

Reklama

Ulubione placki córki Anny Starmach - dziecinnie proste!

- Te placki to prawdziwy hit w pierwszych miesiącach rozszerzania diety u dziecka - tak o przekąsce z bananów, jogurtu, jajek i płatków owsianych mówi Anna Starmach. Te proste, słodkie, ale zdrowe placki są ulubioną przekąską jej niespełna rocznej córki, Jagny.

Anna Starmach popularność zyskała dzięki roli jurorki w programach "MasterChef" i "MasterChef Junior" oraz jako autorka książek kucharskich. Jedną z nich, pod tytułem "Pyszności. Kulinarne pomysły dla małych szefów kuchni", poświęciła przepisom dla małych kucharzy. Co więcej, autorka przekonuje w niej, że gotowanie to wspaniały pomysł na twórcze i radosne spędzenie czasu dla całej rodziny.

Reklama

Odkąd znana miłośniczka gotowania pod koniec 2018 roku sama została mamą, jeszcze chętniej dzieli się pomysłami na dania, które powinny zadowolić kubki smakowe nie tylko rodziców, ale i ich dzieci. Ostatnio podzieliła się przepisem na ulubione placuszki swojej córki, niespełna rocznej Jagny.

- Te placki to prawdziwy hit w pierwszych miesiącach rozszerzania diety u dziecka - zachwala gotująca mama. Jak się okazuje, placki te są nie tylko lubiane przez jej dziecko - są też dziecinnie proste w wykonaniu!

I tak składniki potrzebne do przygotowania placków to: szklanka płatków owsianych, 250 g jogurtu naturalnego, 2 banany, 2 jajka oraz olej roślinny do smażenia. Dodatkowo, do podania przydadzą się jeszcze takie owoce jak garść malin czy borówek lub pokrojonych truskawek.

Oto, jak przygotować placki według przepisu Starmach. Do misy blendera przelewamy jogurt, wsypujemy płatki, dodajemy banany i wbijamy jajka, po czym całość miksujemy przez kilka minut. "Masa powinna mieć konsystencję gęstej śmietany, jeśli jest rzadsza, dodaj więcej płatków" - podpowiada autorka.

Następnie do masy dodajemy owoce i delikatnie, żeby ich nie uszkodzić, całość mieszamy łyżką. Do smażenia placków nie potrzeba zbyt wiele tłuszczu - patelnię wystarczy przetrzeć ręcznikiem papierowym nasączonym odrobiną oleju. "Łyżką nakładaj na patelnię niewielkie porcje, placki smaż około dwie minuty z każdej strony na niewielkim ogniu" - instruuje Starmach i życzy smacznego!


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje