Narciarskie gogle - tegoroczny hit wśród akcesoriów

Choć do niedawna dostrzec je można było niemal wyłącznie na stokach, dziś regularnie pojawiają się też na wybiegach. Narciarskie gogle pokochały nie tylko prestiżowe marki z Pradą na czele, ale i znane z wyznaczania trendów gwiazdy - Rihanna i Kim Kardashian.

Kim Kardashian pojawiła się na pokazie Louis Vuitton w kolarskich okularach przeciwsłonecznych
Kim Kardashian pojawiła się na pokazie Louis Vuitton w kolarskich okularach przeciwsłonecznychEast News

Ubrania inspirowane dress code'm rodem z siłowni oraz tzw. ugly trainers, czyli nazywane wprost brzydkimi adidasy przywodzące na myśl obuwie z lat 90., w ostatnich latach zdominowały wybiegi największych domów mody. Owo zauroczenie odzieżą sportową zaczęło obejmować także dodatki, w tym okulary przeciwsłoneczne. Obok dyskretnych lenonek czy kultowych awiatorek, wśród okularów prym wieść zaczynają nie mniej efektowne, choć z całą pewnością wyróżniające się kontrowersyjnym designem, narciarskie gogle.

Lustrzane gogle o ponadgabarytowym rozmiarze i szkłach w wyrazistych, odblaskowych kolorach stanowią w istocie coraz popularniejszą alternatywę dla znanych od lat klasycznych modeli okularów. Globalna platforma sprzedażowa luksusowej mody Lyst odnotowała w tym roku aż 37 proc. wzrost wyszukiwań dotyczących okularów inspirowanych stylem rodem ze stoków narciarskich, a kolejne prestiżowe marki włączają do swoich kolekcji modele nawiązujące do tej estetyki. W swojej ofercie mają je choćby Prada, Gianfranco Ferre czy Dior.

Oryginalny fason narciarskich gogli został przez projektantów mody luksusowej poddany niezbędnej aktualizacji, w wyniku której utraciły elastyczny pasek, który owszem, sprawdza się na stokach, ale na ulicach miast - niekoniecznie. A to właśnie moda uliczna szczególnie chętnie ów trend zaadaptowała. "Możemy zauważyć olbrzymie zainteresowanie odzieżą techniczną, sportową, która jest coraz częściej wykorzystywana w codziennych stylizacjach. Kiedy okulary narciarskie zestawimy z casualowym strojem, nabierają one nowego charakteru i nagle wyglądają awangardowo" - zdradza w rozmowie z "The Guardian" Thom Scherdel, producent odzieży męskiej w Browns.

Obsesja na punkcie sportowych akcesoriów nasiliła się w ubiegłym roku, kiedy Kim Kardashian pojawiła się na pokazie Louis Vuitton w kolarskich okularach przeciwsłonecznych. Trend ten pokochały również Rita Ora, która została sfotografowana w okularach z lustrzanymi szkłami oraz Rihanna - ta ostatnia w minionym tygodniu wywołała poruszenie za sprawą olbrzymich, wzorowanych na narciarskich goglach pomarańczowych okularów, które zestawiła z koszulą, pasiastą marynarką i szerokimi spodniami z denimu.

Sportowe okulary mogą bowiem, wbrew pozorom, świetnie wyglądać nie tylko w połączeniu ze sportową odzieżą - w towarzystwie casualowych, a nawet eleganckich ubrań będą prezentować się niebanalnie i intrygująco, co udowodniła barbadoska piosenkarka. "Narciarskie okulary są popularne wśród osób, dla których ważny jest modowy punkt widzenia i noszenie czegoś nietuzinkowego" - konkluduje Chelsea Power z Matchesfashion.com. Choć ich design jest dość kontrowersyjny, należące do najmodniejszych obecnie akcesoriów narciarskie gogle z całą pewnością urozmaicą nam w tym roku niejedną stylizację, dodając strojom awangardowego sznytu. (PAP Life)

PAP life
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas