Atrakcyjniejsza strona biznesu

Kobiety, dla których nie ma rzeczy niemożliwych. Właścicielki firm, przedsiębiorcze, odważne i realizujące swoje plany z pasją. Takie są polskie bizneswomen.

Własny biznes to dla nich filozofia życia. Permanentne zaangażowanie, częsty stres, ale też większa elastyczność i pełna decyzyjność. Szklany sufit nie jest już ich problemem.

Reklama

Izabella Szymczak Klinikę Włosów Hair Lab założyła po czterdziestce. Okazało się, że był to idealny moment na radykalną zmianę w życiu. "Miałam już duże doświadczenie zawodowe, ustabilizowane życie rodzinne i prawie dorosłe dzieci. Mogłam zatem bez większych ograniczeń poświęcić więcej czasu na sprawy zawodowe. Przez wiele lat poszukiwałam różnych metod leczenia włosów i ich uzupełniania. Metody dostępne w Polsce nie satysfakcjonowały mnie i dlatego postanowiłam założyć firmę, która będzie oferowała lepsze, bardziej zaawansowane metody".

Znaleźć własną drogę

Dla Jolanty Zwolińskiej, prezes Dermiki, założenie własnej firmy nie było celem od zawsze. "Moją wymarzoną drogą po studiach biologicznych była praca naukowa. Studia skończyłam z wyróżnieniem i nie widziałam siebie w roli innej niż naukowca. Droga ta nie przyniosła mi jednak satysfakcji zawodowej, była pasmem rozczarowań i niezadowolenia, nie dając mi szans na wykazanie kreatywności.

Najgorsza ze wszystkiego była otaczająca mnie głupota, premiowanie posłusznych miernot i wszechobecna partyjna polityka. Po prostu koszmar. Ta sytuacja zrodziła we mnie bunt. Odeszłam z pracy w instytucie naukowo-badawczym i dwa lata później założyłam pierwszą firmę kosmetyczną, która później przerodziła się w spółkę".

Motorem zmian w życiu Jolanty Zwolińskiej zawsze był bunt. Po raz kolejny dał o sobie znać po 10 latach działalności pierwszej założonej przez nią firmy. Nie zgadzając się ze wspólnikami co do kierunku jej rozwoju odeszła z firmy, odsprzedając udziały. Dermikę założyła w 1994 roku, wkładając w to całą duszę oraz oszczędności całego życia. Weszła drugi raz do tej samej rzeki. Jak podkreśla "było to typowe zagranie vabank, które znów okazało się wygraną".

Wszystko na jedną kartę postawiła także Beata Dethloff, dla której decyzja o stworzeniu kliniki stomatologicznej Dental Excellence była ogromnym wyzwaniem - zarówno finansowym, jak i mentalnym.

"W rodzinie nie mieliśmy tradycji prowadzenia prywatnej praktyki lekarskiej, z której można by czerpać wzorce i dobre rady. Jako lekarz nie miałam pojęcia, jak się prowadzi własną firmę. Kreatywność, podjęcie ryzyka oraz determinacja w działaniu to mój przepis na sukces".

Gdy rynek jest nasycony, szansą na sukces staje się odnalezienie niszy i specjalizacja w danym zakresie. Przekonały się o tym Agnieszka Michalczyk - Kobieta Zmysłowa, Izabella Szymczak - Klinika Włosów Hair Lab i Agnieszka Kowalczyk - GalPlast, Szkoła Decoupage. Bycie pionierem na rynku zapewniło im przewagę konkurencyjną.

Firma Kobieta Zmysłowa, założona przez Agnieszkę Michalczyk, jest jedyną firmą szkoleniową w Polsce, która zajmuje się promowaniem kobiecości, zmysłowości i seksualności. Firma do tej pory nie ma konkurencji, co wynika najprawdopodobniej z podejmowanej przez nią trudnej tematyki. Jak podkreśla Agnieszka Michalczyk: "Edukacja seksualna w Polsce i wynikająca z niej świadomość seksualna nadal wywołuje spore zażenowanie i nie każdy odważy się o tym mówić otwarcie. Nauczamy, jak podtrzymywać żar namiętności przez cały czas trwania związku oraz jak czerpać radość i satysfakcję z udanego życia intymnego".

Dowiedz się więcej na temat: dofinansowania | beata | klinika | Biznes | firma | Kowalczyk | firmy

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje