Uważaj na pułapki cenowe

Manipulowanie ceną i wielkością opakowania należy do ulubionych sztuczek sprzedawców.

Często cena mniejszej butelki czy pudełka jest celowo podwyższona, byśmy chętniej sięgali po większe opakowanie
Często cena mniejszej butelki czy pudełka jest celowo podwyższona, byśmy chętniej sięgali po większe opakowanie123RF/PICSEL

Kup więcej za więcej

Często na półkach można zobaczyć stojące obok siebie mniejsze i większe opakowania jednego produktu. Jeśli zwrócimy uwagę na ich ceny, większy zwykle jest niewiele droższy niż ten zawierający znacznie mniejszą ilość towaru.

Czy to okazja? Niekoniecznie, często cena mniejszej butelki czy pudełka jest celowo podwyższona, byśmy chętniej sięgali po większe opakowanie, choć niekoniecznie jest nam potrzebne aż tyle. Sprzedawca zaś sprzedaje i zarabia więcej.

Efekt wabika

Stawianie obok siebie podobnych produktów, ale bardzo różniących się ceną, to sprytna sztuczka. Wabikiem jest droższy towar, dzięki któremu tańszy będziemy postrzegać jako bardziej wartościowy. W ten sposób handlowcy np. pozbywaj się zalegających w magazynie towarów.

100 rad
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas