Uważaj na pułapki cenowe
Manipulowanie ceną i wielkością opakowania należy do ulubionych sztuczek sprzedawców.
Kup więcej za więcej
Często na półkach można zobaczyć stojące obok siebie mniejsze i większe opakowania jednego produktu. Jeśli zwrócimy uwagę na ich ceny, większy zwykle jest niewiele droższy niż ten zawierający znacznie mniejszą ilość towaru.
Czy to okazja? Niekoniecznie, często cena mniejszej butelki czy pudełka jest celowo podwyższona, byśmy chętniej sięgali po większe opakowanie, choć niekoniecznie jest nam potrzebne aż tyle. Sprzedawca zaś sprzedaje i zarabia więcej.
Efekt wabika
Stawianie obok siebie podobnych produktów, ale bardzo różniących się ceną, to sprytna sztuczka. Wabikiem jest droższy towar, dzięki któremu tańszy będziemy postrzegać jako bardziej wartościowy. W ten sposób handlowcy np. pozbywaj się zalegających w magazynie towarów.