Reklama

Reklama

Dobre nawyki, które sprawią, że będziesz wyglądać pięknie

Trudno policzyć, ile prostych z pozoru czynności, które wykonujemy każdego dnia, wpływa na nasz wygląd i dobre samopoczucie. Dlatego warto zadbać o to, by każdy nawyk niósł za sobą wymierne korzyści. Zamiast katować się nakazami i zakazami, uważnie przyjrzyj się potrzebom swojego ciała i postaraj się je zaspokajać. Możesz być pewna, że szybko ci się za to odwdzięczy!

Oto kilka prostych przyzwyczajeń, które pozwolą ci poczuć się piękną i atrakcyjną.

Reklama

Przed snem dokładnie oczyść twarz

Zastanów się, ile razy zdarzyło ci się pójść spać w pełnym makijażu? A może wieczorami brakuje ci energii, by dokładnie, centymetr po centymetrze, usunąć z twarzy wszystkie zanieczyszczenia? Pamiętaj, że resztki kosmetyków, które pozostaną na twojej cerze, mogą zatykać pory,  prowadzić do powstawania niedoskonałości, a nawet podrażnić skórę.  Jeśli do tej pory zdarzało ci się rezygnować z wieczornego demakijażu, zaaranżuj przy swoim łóżku mini-toaletkę. Na stoliku postaw płyn micelarny lub mleczko oczyszczające, płatki kosmetyczne i ulubiony, nawilżający krem. Przynajmniej raz w tygodniu wykonuj dogłębny peeling twarzy, najlepiej tuż po kąpieli.

Umiejętne oczyszczanie zajmie ci nie więcej niż pięć minut, a nocą, podczas snu, twoja skóra będzie mogła dogłębnie się zregenerować.

Pij regularnie wodę mineralną

Krystalicznie czysta woda ma szereg zalet. Pomaga zaspokoić pragnienie, przyspiesza odchudzanie, usuwa z organizmu toksyny, chroni przed wieloma przewlekłymi chorobami. Nie bez powodu wodę nazywa się czasem  "podstawowym kosmetykiem", który wpływa na utrzymanie jędrności ciała i nawilża wszystkie jego komórki.

Im wcześniej nabierzesz nawyku częstego sięgania po wodę, tym dłużej będziesz cieszyć się gładką skórą i doskonałą formą. Dietetycy zalecają picie dużej szklanki letniej wody z cytryną tuż po przebudzeniu. Taki "poranny detoks" przynosi rewelacyjne efekty - m. in. pobudza do pracy układ trawienny, przyspiesza usuwanie toksyn z organizmu i pobudza lepiej, niż kawa.

Stosuj kremy nawilżające

To nieprawda, że po kremy powinny sięgać głównie kobiety w sile wieku. Kosmetyki nawilżające mają bardzo uniwersalne zastosowanie i powinny ich używać już dwudziestolatki. Dermatolodzy są zgodni: im wcześniej wyrobisz w sobie nawyk wklepywania odżywczych substancji w skórę, tym skuteczniej ochronisz ją przed działaniem upływającego czasu.

Nowoczesne kremy nawilżające  działają na skórę w bardzo kompleksowy sposób. Przede wszystkim zapobiegają przeznaskórkowej utracie wody (TEWL), zatrzymując ją komórkach naskórka i wpływając na utrzymanie w nich równowagi wodnej oraz tworzą na powierzchni skóry barierę chroniącą przed szkodliwymi czynnikami z zewnątrz (np. przed słońcem, suchym powietrzem, klimatyzacją). W efekcie zmęczona skóra twarzy odzyskuje blask, staje się bardziej miękka, aksamitna i odporna na zanieczyszczenia. Z czasem znikają również podrażnienia. Pamiętaj, że dobry krem nawilżający  powinien znaleźć się w kosmetyczce każdej młodej kobiety. Jest doskonałą bazą pod codzienny makijaż i skutecznym "zastrzykiem energii" dla narażonej na stres oksydacyjny skóry.

Poranna gimnastyka

Jeśli nie są ci obce regularne treningi, prawdopodobnie po przebudzeniu przez kilka minut ćwiczysz. Jednak część kobiet stroni od porannego rozruchu, bo zwykle brakuje im czasu lub wolą uciąć sobie dziesięciominutową drzemkę. A wystarczy przyjrzeć się swoim ulubionym zwierzakom, które nie podejmują żadnej aktywności po długim śnie. Wcześniej przeciągają się, by rozciągnąć mięśnie. Warto je naśladować, bo ta prosta czynność może ochronić cię przed niejedną kontuzją.  

Rano postaw na łagodne ćwiczenia, na przykład na pilates lub jogę.  Łatwe asany, których możesz nauczyć się dosłownie w kilka chwil (np. z tutoriali dostępnych w sieci),  pomogą ci "rozprostować" po nocy kości, dotlenić mózg i komórki całego ciała, nastroić się pozytywnie na resztę dnia. Wolisz coś bardziej dynamicznego? Załóż sportowe buty i przebiegnij krótki, nawet kilkusetmetrowy dystans w okolicy swojego mieszkania. To obudzi cię skuteczniej, niż najmocniej zaparzona kawa, doda energii i wigoru przed wyjściem do pracy. Ponadto, zdrowy ruch to skuteczny "zabieg" odmładzający. Sprawia, że szybko pozbywamy się nadprogramowych kilogramów, pomaga utrzymać sprężystość skóry i rzeźbę mięśni.

INTERIA.PL

Reklama