Reklama

Reklama

Jak wyrównać dietą poziom cukru we krwi

Wbrew pozorom nie musimy odmawiać sobie przyjemności jedzenia. Powinniśmy jednak wiedzieć, które produkty i jakie ich zestawienia służą naszemu zdrowiu.

Najpierw warto uświadomić sobie, co dzieje się w organizmie, gdy zjemy np. batonik. We krwi pojawia się pokaźna ilość cukru (glukozy), więc trzustka dostaje sygnał, by wyprodukować dużo insuliny (ma "zbić" wysoki cukier). To powoduje nagły spadek cukru we krwi i... chęć na słodycze. Z czasem "wyczerpana" trzustka nie nadąża z produkcją insuliny, a podwyższony poziom cukru utrzymuje się stale. Zwykle staramy się wtedy nie jeść słodkości, ale możemy zrobić dużo więcej. 

Co jeść i pić?

- Produkty o niskim indeksie glikemicznym (IG<55). Stopniowo uwalniają do krwi małe ilości cukru, co zapobiega jego skokom. Producenci podają informację o IG na etykietach (sprawdź też ściągawkę na dole strony).

- Nabiał bez laktozy. Łatwo o tym zapomnieć, ale laktoza to też cukier (mleczny). Serki i mleko bez laktozy są już w większości sklepów (kosztują tyle, co zwykłe). Jeśli wolisz tradycyjne, wybieraj te o niskim IG (np. naturalny jogurt, maślanka, chudy twaróg).

- Soki warzywne zamiast owocowych. Wbrew temu, co mówią telewizyjne reklamy, soki owocowe można pić tylko sporadycznie i po rozcieńczeniu wodą 1:1 (czyste podnoszą poziom cukru).

- Potrawy zawierające chrom. Utrzymuje on poziom cukru na stałym poziomie. Zawierają go jajka, wołowina, grube kasze, jabłka (codziennie zjadaj 80 g produktu bogatego w ten pierwiastek).

- Skrobię oporną. To błonnik, który zmniejsza poziom glukozy we krwi po posiłku. Znajdziesz go w zielonkawych bananach, fasoli, soczewicy, otrębach pszennych. Jedz ich 80-100 g dziennie. 

Reklama


Dowiedz się więcej na temat: dieta | cukier

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje