Reklama

Reklama

Sposoby na poranne zmęczenie

Kolejny raz, gdy dzwoni budzik, nie masz siły wstać z łóżka i najchętniej zostałabyś w nim do południa? To da się zmienić!

Włóż pod głowę wysoką poduszkę

Śpiąc z głową powyżej klatki piersiowej, zapobiegasz bezdechowi nocnemu, który może przyczyniać się do tego, że rano budzisz się zmęczona. Powoduje on bowiem przerwy w oddychaniu i niedotlenienie mózgu oraz wszystkich organów. Sygnałem ostrzegawczym, że dokucza ci bezdech, jest chrapanie (o którym mówi np. rodzina).

Weź ciepło-zimny prysznic


Zmieniająca się szybko temperatura jest dla organizmu bodźcem, że pora przejść ze stanu spoczynku w stan czuwania. Chłodny strumień, zwłaszcza gdy następuje zaraz po ciepłym, pobudza krążenie krwi i rozprowadzanie tlenu po organizmie. Dotleniona masz więcej energii.

Reklama

Oczyść wątrobę za pomocą prostych kuracji

Codziennie wypijaj szklankę soku jabłkowego ze świeżych owoców (najlepiej zrób go sama, kupiony nie jest tak zdrowy). Wiadomo, że rozmiękcza złogi w wątrobie i pomaga je z niej usunąć (np. razem z wypróżnieniem). Im mniej zanieczyszczona wątroba, tym więcej energii już od samego rana. Jeśli wolisz zioła, dwa razy dziennie pij napar z pokrzywy: 2 łyżki suszu zalej szklanką wrzątku, po 10 min przecedź.

Przez cały dzień popijaj wodę

Gdy pijesz jej za mało, krew jest bardziej gęsta i dlatego wolniej krąży w organizmie. Przez to komórki są z opóźnieniem zaopatrywane w tlen oraz składniki odżywcze. Nic dziwnego, że gdy rano się budzisz, brakuje ci wigoru. Dlatego staraj się każdego dnia wypijać zalecane 1,5 l wody. Sięgaj po średniozmineralizowaną, która dostarczy ci także magnezu działającego energetyzująco, antystresowo.

Jak najszybciej zjedz owsiankę

Dostarczy ci zdrowych węglowodanów i powoli podniesie poziom glukozy we krwi, której po nocy może ci bardzo brakować. Postaraj się o odżywcze dodatki: suszone owoce (ze wzmacniającym żelazem), orzechy (bogate w antystresowy magnez), banan (pełen dającego siłę potasu). Jeśli zjesz śniadanie w ciągu 30 min od momentu obudzenia się, poranny niski poziom glukozy nie zdąży odbić się na twoim samopoczuciu.

Naj

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje