Reklama

Reklama

Dzieciaki i Ziemia

Postaw na ekologiczną edukację dzieci, bo przyczyni się to w przyszłości do zbudowania świadomego ekologicznie społeczeństwa.

"Ekologiczne dzieciaki. 100 rzeczy, które możesz zrobić, by ocalić planetę" autorstwa Kim McKay i Jenny Bonnin, wydane przez National Geographic, to książka o tym, jak każde dziecko, a tak naprawdę i dorosła osoba, może włączyć się w ochronę Ziemi.

Autorki w dużej mierze skupiają się na czynnościach, nawykach, które prowadzą do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Począwszy od ograniczania zużycia energii elektrycznej - należy wyłączać niepotrzebne oświetlenie, urządzenia elektroniczne ze stanu czuwania, poprzez hodowanie roślin w domu i ochronę drzew, choćby zbierając surowce wtórne, z których można zrobić różne nowe rzeczy, np. zabawki, aż po ograniczenie podróżowania samochodem.

Reklama

McKay i Bonnin proponują dzieciom, a także ich rodzicom i nauczycielom różnorodne formy zabawy, które nauczą najmłodszych, jak postępować, żeby wszyscy żyli w zdrowym środowisku.

Dorośli też wyniosą z tych wspólnych zabaw wiedzę dla siebie. Autorki nie twierdzą, że proponowane przez nie rozwiązania uratują Ziemię przed skutkami rozwoju cywilizacyjnego, ale niewątpliwie wdrożenie ich w życie, zaszczepienie już u najmłodszych pewnych zachowań prospołecznych i jednocześnie proekologicznych będzie owocowało w przyszłości poprawą jakości naszego życia. Udowodniają, że każdy z nas, nawet najmłodszy człowiek, może być świadomym obywatelem.

"Ekologiczne dzieciaki..." to książka, która uczy, bawi i dostarcza wielu inspiracji. Kim McKay i Jenny Bonnin mądrym, prostym językiem przybliżają czytelnikom, nie tylko najmłodszym, problemy z dziedziny ekologii.

Na końcu książki znajduje się quiz dla najmłodszych, którego rozwiązanie wskaże, czy młody czytelnik jest ekodzieciakiem czy jeszcze musi nad tym popracować. Każdemu odbiorcy, zainteresowanemu ekologią, niewątpliwie przyda się spis stron internetowych dedykowanych zagadnieniom z dziedziny ekologii oraz słownik terminów z tej dziedziny.

Wielkim atutem publikacji jest szata graficzna - dużo tu pięknych zdjęć i rysunków, które ilustrują tekst.

***

Kim McKay - jest współzałożycielką i zastępcą przewodniczącego Clean Up Australia i Clean Up the World. Pracuje jako międzynarodowy konsultant ds. marketingu społecznego i marketingu zrównoważonego rozwoju.

Jenny Bonnin - jest dyrektorem Clean Up Australia i Clean Up the World. Wraz z McKay są partnerami w firmie Momentum2, zajmującej się marketingiem społecznym i marketingiem zrównoważonego rozwoju. Wspólnie stworzyły Ekologiczną markę.

Wydawnictwo National Geographic

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: książka | ekologia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje