Żubrówka trzecią marką wódki na świecie

Według rankingu magazynu Shanken’s IMPACT, Żubrówka – legendarna polska marka wódki – była w ubiegłym roku trzecią najlepiej sprzedającą się wódką na świecie. W porównaniu z poprzednimi zestawieniami, Żubrówka wyprzedziła m. in. znaną globalną markę Absolut.

Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką w rankingu IMPACT
Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką w rankingu IMPACTmateriały prasowe

Żubrówka trafiła do elitarnego grona wódek, których sprzedaż osiągnęła przynajmniej 10 milionów 9-litrowych skrzynek. W 2020 roku w Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie 90 milionów litrów Żubrówki, czyli o ponad 3% więcej niż w roku 2019.

Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką w rankingu IMPACT. W czołowej dziesiątce znalazła się również inna marka z Polski - Soplica - z łączną sprzedażą 4,3 miliona 9-litrowych skrzynek (2,4% wzrostu w porównaniu do sprzedaży w roku 2019).

Ogółem, wśród 100 największych marek alkoholi na świecie znajdujących się w zestawieniu IMPACT, najwięcej przedstawicieli ma whisky (32); wódki są drugą najliczniej reprezentowaną kategorią (25 marek), a w czołówce znalazły się też rumy i brandy oraz gin. Część marek to lokalne napoje spirytusowe, nienależące do żadnej z tych kategorii, wśród których znajdują się m. in. koreańskie soju czy brazylijska cachaça.

Najlepiej sprzedającym się mocnym alkoholem na świecie jest Jinro - marka soju, czyli koreańskiego napoju alkoholowego o mocy 20-45 proc., destylowanego na bazie ryżu, ziemniaków, pszenicy, jęczmienia, batatów lub tapioki. Sprzedaż niezwykle popularnego w krajach Dalekiego Wschodu Jinro osiągnęła w ubiegłym roku 495 milionów litrów.

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas