Reklama

Reklama

Joga dla początkujących

Joga łączy w sobie cechy treningu fizycznego i umysłowego. Pozwala ukoić nerwy, wyciszyć emocje i zregenerować ciało oraz duszę człowieka. Jej praktykowanie dla wielu osób jest sposobem na odzyskanie wewnętrznej równowagi, który przy okazji wzmacnia mięśnie, poprawia ogólną kondycję organizmu i jego wydolność.

Zalet płynących z praktykowania jogi jest naprawdę wiele. Co ważne, joga jest dobra dla każdego, także dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Jak powinna wyglądać joga dla początkujących, jakie ćwiczenia wykonywać i na co zwrócić szczególną uwagę? Dowiedz się więcej na ten temat.

Joga dla początkujących - poznaj najważniejsze fakty

Joga jest rodzajem ćwiczeń, które łączą w sobie aktywność fizyczną z treningiem umysłu. Z tego też powodu jej praktykowanie pozwala osiągnąć niejako podwójne korzyści - dla ciała i ducha.

Reklama

Joga jako trening jest wybierana przez osoby, które poza wzmocnieniem kondycji fizycznej chcą też zadbać o swój umysł, zapewniając mu wysoki poziom odprężenia. I trzeba przyznać, że w tym zakresie joga sprawdza się doskonale. Wykonywanie konkretnych ćwiczeń (tzw. asan) wraz ze świadomym oddechem pozwala wzmocnić układ kostny, poprawić krążenie i zredukować odczucia bólowe towarzyszące chociażby schorzeniom układu kostnego.

Dodatkowo rewelacyjnie odpręża, wycisza, uspokaja i koi nerwy. Poprawia też koncentrację i wzmacnia świadomość.

Zalet wynikających z praktykowania jogi jest naprawdę wiele. Aby jednak w pełni skorzystać z jej dobroczynnego wpływu, podobnie jak w przypadku każdego innego rodzaju aktywności fizycznej, trzeba zadbać o systematyczność treningów. Joga dla początkujących może ograniczać się dosłownie do kilkunastu minutowej praktyki. Ważne jednak, aby zajęła ona stałe miejsce w codziennym planie dnia.

Joga w domu - sprawdź, jak się przygotować do praktyki

Joga dla początkujących to zbiór prostych ćwiczeń, które może wykonać każdy bez względu na wiek czy kondycję. Jej podstawą jest nauka świadomego oddechu połączona z wykonywaniem asan rozciągających, które angażują różne grupy mięśni. Gotowe treningi jogi przeznaczone dla osób początkujących można znaleźć w sieci, zarówno na bezpłatnych kanałach YouTube, jak i specjalnych dedykowanych jodze platformach. Dobrym pomysłem może okazać się też dołączenie do grupy praktykującej jogę. Zajęcia tego rodzaju odbywają się zazwyczaj w klubach fitness lub specjalnych szkołach jogi.

Aby dobrze przygotować się do treningu, warto sięgnąć po fachową literaturę. Pomoże to poznać istotę jogi, jej główne założenia oraz dowiedzieć się, jak wiele dobrego dla siebie można wypracować przy pomocy systematycznej praktyki.

Joga w domu zasadniczo nie wymaga specjalnego przygotowania, poza wybraniem oczywiście odpowiedniego, dostosowanego do własnych możliwości treningu online. Wystarczy zwykła mata (początkowo może zastąpić ją zwykły koc lub pled), zaciszne miejsce sprzyjające skupieniu i chwila ciszy, której nie będzie zakłócał telefon, laptop lub inne urządzenie - i już można zaczynać swoją pierwszą praktykę.

materiały promocyjne

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje