Ponadczasowe kroje Deni Cler

Kobiecość, nowoczesność, elegancja – tymi słowami można krótko określić Deni Cler. W tym roku marka obchodzi podwójny jubileusz – 50-lecie istnienia i 30-lecie obecności na polskim rynku. Ponadczasowością i stylem Deni Cler zjednuje sobie kolejne pokolenia kobiet.

Kobiecość dla niektórych jest wyłącznie terminem w słowniku, dla Deni Cler stała się misją, zgodnie z którą od pół wieku buduje swoją markę. Dokładnie pięćdziesiąt lat temu, w 1971 roku, małżeństwo włoskich przedsiębiorców - Mario Picozzi i Maria Grazia Benatti - postanowili powołać do życia Deni Cler. W niespełna rok doprowadzili do uruchomienia pierwszej fabryki w Castellucchio, kolejnym krokiem było otwarcie pierwszego salonu marki przy prestiżowej mediolańskiej ulicy Via Monte Napoleone, w sąsiedztwie butików marek Prada, Gucci i Armani.

Wśród projektantek i projektantów pracujących na sukces marki znalazły się między innymi sławni Martin Margiela, Domenico Dolce, Stefano Gabbana, Franco Moschino, Luigina Zani oraz Karen Peterson. W uruchomionym w Mediolanie showroomie prezentowano najnowsze kolekcje klientom włoskim, zagranicznym, a także dziennikarzom i stylistom. Stopniowo marka zdobywała uznanie na całym świecie. Rozpoczął się eksport do Hiszpanii, Austrii, Szwajcarii, Japonii i USA.

Początek lat 90. okazał się właściwym momentem, by wkroczyć na polski rynek. Strategia ekspansji zakładała przeniesienie części produkcji do Polski, a następnie rozwinięcie własnej sieci monobrandowych butików. Przez trzydzieści lat funkcjonowania na rodzimym rynku Deni Cler zakorzeniło się w świadomości klientek jako marka elegancka, kobieca i profesjonalna. W całym kraju powstało 46 salonów. W ubiegłym roku, pomimo trwającej pandemii, otwarto osiem multibrandowych butików. Na ten rok marka planuje szerokie działania w internecie, między innymi współpracę z platformami online, takimi jak Zalando czy Peek&Cloppenburg w Polsce, Niemczech, Austrii i Holandii.

Sukces Deni Cler opiera się w dużej mierze na wierności ponadczasowej klasyce. To niepowtarzalna jakość, włoska lekkość, a także dbałość o każdy, nawet najmniejszy detal. Prezentowany krój, proporcje, rodzaj dobranych tkanin i staranność wykonania zawsze gwarantują dobry wygląd. Choć z każdą kolejną kolekcją kształt kołnierzyka ulegał zmianie, rękaw skróceniu lub też wydłużeniu, klasyczny sznyt, mistrzowskie wykonanie, przy użyciu najlepszych dostępnych na rynku materiałów, pozostawało znakiem rozpoznawczym marki. Dyrektorem artystycznym Deni Cler jest Jan Kosieradzki, współpracujący z włoskimi projektantami Elisabettą Grossi i Hendrikiem Fokkemą. W jubileuszowej kolekcji zatytułowanej "Ogrody Świata" projektanci postanowili oddać hołd naturze, inspirowali się wielkomiejskimi ogrodami, pięknymi oranżeriami czy dającymi wytchnienie pustynnymi oazami. - Kolekcja składa się z sześciu kapsuł, wprowadzanych co miesiąc od stycznia do czerwca. Każda z grup ma inną stylistykę, kolory i inspiracje - dodaje prezes Deni Cler, Iwona Kossmann. W tym sezonie zobaczymy w ofercie marki również linię weekendową oferującą rzeczy nieformalne i linię eko, wykonaną z użyciem biodegradowalnych tkanin.

Linia weekendowa jest odpowiedzią na trwający stan pandemii. Marka po raz pierwszy oferuje rzeczy skierowane do kobiet, które pracując z domu cenią sobie wygodę, a przy tym lubią zadbać o swój wygląd. Wśród mniej formalnych propozycji znajdziemy wygodne dresy i swetry, sukienki z dżerseju - wszystko z najwyższej jakości luksusowych tkanin i dzianin.

denicler.eu