Wizyta u lekarza bez kolejki? Abonament medyczny dla pracowników!

Oczekiwanie na wizytę u ginekologa przez kilka miesięcy? Problem z dostępnością endokrynologa lub chirurga dziecięcego? W polskiej służbie zdrowia to standard. Pacjenci w całym kraju mają do wyboru: odczekać swoje lub zdecydować się na prywatną opiekę lekarską. Dlatego tak cennym benefitem stały się abonamenty medyczne dla pracowników.

Polska służba zdrowia: słaba dostępność i braki w personelu

Ile w naszym kraju oczekuje się na wizytę u specjalisty? Według raportu "Barometr WHC“ opublikowanego przez Fundację Watch Health Care, średnio od 3,4 do 11 miesięcy. To oczywiście statystyka, bo w praktyce w różnych polskich miastach do niektórych lekarzy nie można się dostać nawet w ciągu dwóch lat. Największe braki widać zwłaszcza w onkologii i chirurgii, ale bardzo długo poczekamy również na kardiologa czy ortopedę.

Za taki stan rzeczy odpowiada przede wszystkim zbyt mała dostępność lekarzy w Polsce. To problem, z którym trudno się uporać. Według samorządu zawodowych lekarzy, już teraz w kraju brakuje 70 tysięcy rąk do pracy (w różnych specjalizacjach), a dane Naczelnej Izby Lekarskiej wskazują na to, że w 2022 roku 491 lekarzy uzyskało zaświadczenie dotyczące postawy etycznej, które jest potrzebne do tego, by ubiegać się o uznanie kwalifikacji w innych krajach UE. Tę liczbę należy uznać za rekordową, bo to dane z pierwszego półrocza. Co ciekawe, najwięcej zaświadczeń pobrali specjaliści chorób wewnętrznych, ortopedii, pediatrii, ginekologii czy psychiatrii. Fala emigracji będzie oczywiście sprzyjać jeszcze dłuższym kolejkom w przychodniach.

Abonamenty pracownicze jako bardzo pożądany benefit w firmach

Jak pokazują różne raporty (Hays i Enpulse), pakiet opieki medycznej jest jednym z najważniejszych benefitów, który przyciąga uwagę pracowników. Firmy, które mają go w swojej pozapłacowej ofercie, cieszą się na rynku pracy większym zainteresowaniem. Dzięki takiej gratyfikacji o wiele łatwiej budować lojalność i zaangażowanie. Wiadomo - zdrowie jest bezcenne, a bezproblemowy dostęp do lekarza jest w Polsce na wagę złota.

Co można zawrzeć w abonamencie medycznym?

Za przykład warto wziąć abonament od JP Medica https://jpmedica.com. Kompleksowa oferta zapewnia pacjentom szybki i łatwy dostęp do lekarza. Bez kolejek, bez konieczności oczekiwania. Sama oferta specjalizacji jest rozbudowana. Do wyboru mamy między innymi lekarza rodzinnego, ginekologa, endokrynologa, dermatologa, ortopedę i wielu innych. Warto pamiętać o badaniach diagnostycznych, począwszy od tych podstawowych, poprzez badania obrazowe, USG, RTG, a nawet profilaktykę stomatologiczną.

Pakiet to zarówno wizyty stacjonarne w wielu placówkach medycznych, jak i teleporady. W tej drugiej opcji pacjent może uzyskać  e-receptę, e-skierowanie i e-zwolnienie. Obsługa odbywa się również w języku angielskim.

Pakiet, czyli pełna wygoda

Na co skarżą się pacjenci, korzystający z państwowej służby zdrowia? Jak wynika z analizy połączeń na Telefoniczną Informację Pacjenta, nie tylko na długi czas oczekiwania, ale również duże problemy w kontakcie z przychodnią, odmawianie wizyt, przekładanie zabiegów. To kolejny dowód na to, że abonament dla pracowników to jeden z najlepszych możliwych bonusów. W przypadku takich świadczeń infolinia zawsze działa bez zarzutu (połączenie w minutę), a wizyty odbywają się w ustalonych godzinach.

Jak się okazuje - można dostać się do specjalisty szybko, a wizyta w placówce medycznej nie musi być przeprawą. Pracownicy bardzo to doceniają, a ze względu na pogłębiające się problemy państwowej służby zdrowia, ten benefit będzie stałym numerem jeden w ofercie firm.

 

Artykuł sponsorowany

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy