Reklama

Reklama

Pieczone jabłka leczą ból głowy

Sprawdź, czego domaga się twój organizm, gdy przychodzi ci ochota na konkretny produkt czy potrawę.

Apetyt na minerały

Reklama

Coraz częściej na naszych stołach dominują, odgrzewane w mikrofalówkach, mrożonki. Tak przyrządzone gotowe dania, choć nie pozbawione walorów smakowych, pozbawione są często witamin i minerałów. A ich brak może być przyczyną kłopotów zdrowotnych twierdzi Lidia Mirom, bioenergoterapeutka z Krakowa.

Bywa, że organizm sam upomni się o uzupełnienie witaminowych zapasów. Kiedy więc odczujemy nieodparta chęć skonsumowania pestek dyni, czy czekolady, i to w dodatku w sytuacji, gdy nie należymy do grona jej smakoszy, można się spodziewać, że brakuje nam magnezu. Jego ubytki mogą dać o sobie znać w bardziej drastycznej formie. Stany depresyjne, zmęczenie, skurcze mięsni, wreszcie kłopoty z sercem. Spore ilości tego mikroelementu znajdziemy także w bananach i orzechach

Kiedy rozum szwankuje

Kłopoty z koncentracją, matowienie włosów czy zbytnia nerwowość to znak, że do odzyskania dobrej formy potrzebne jest nam żelazo. Sałata. szpinak, czy wątróbka będą nam wtedy wyjątkowo smakować. One, bowiem są źródłem potrzebnego składnika. Na ból głowy skuteczne są też pieczone jabłka.

Łyk kawy potem mleko

Amatorzy kawy, czy herbaty narażeni są na utratę wapnia.. Zawarta w tych używkach kofeina i teofilina skutecznie go niwelują. Dieta z owocami ( głownie brzoskwinie i figi) oraz nabiałem w roli głównej sprawią, że przestanie dokuczać nam chroniczne zmęczenie i bezsenność.

Także kołatania serca i kłopoty z krążeniem znikną do momentu, kiedy zmagazynowany w organizmie wapń nie będzie wymagał ponownego uzupełnienia - zapewnia bioenergoterapeutka.

Pora na lęki

Zapas rybek w lodówce oraz obowiązkowo pory i seler przydadzą się nam w momencie, gdy nieoczekiwanie i bez powodu pojawia zmiany nastroju. Ataki apatii oraz zbytniej nerwowości, zaburzenia pracy serca, napady irracjonalnego leku, czy wreszcie mrowienie w kończynach to znak, że trzeba zafundować sobie kurację z potasem w roli głównej.

A ten z pewnością znajdziemy w zgromadzonych przez nas wiktuałach

Grzyby, mimo wszystko

Wielu specjalistów od żywienia zaleca usuniecie z naszego menu, grzybów. Tymczasem są one dość obfitym źródłem selenu. Ten z kolei wzmacnia dość istotnie nasz układ immunologiczny. Jego braki spowodować mogą przedwczesne starzenie się, zaburzenia widzenia oraz brak koncentracji.Selen znajdziemy także w marchewce, która nie tylko wzmocni naszą odporność, ale pomoże w kłopotach z trawieniem

- W naszym stałym jadłospisie królują mięsa. By stały się one łatwo przyswajalne i nie powodowały kłopotów z trawieniem, należy je gotować z dodatkiem śliwki. Z pewnością staną się bardziej strawne - zapewnia Lidia Miron, która sama to stosuje z dobrym skutkiem

Grażyna Woźniak

Dowiedz się więcej na temat: pieczone jabłka

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje