Rihanna - marketingowy wabik
Rihanna zdaje się być już marką samą w sobie. Jak wynika z najnowszego raportu agencji badań marketingowych NPD, zaangażowanie jej do projektu albo obsadzenie w roli ambasadorki jest niemal gwarancją marketingowego sukcesu.
Rihanna działa jak wabik na konsumentów, a jej pomysły, nazwisko i wizerunek, są najbardziej chodliwe. Znalazła się na czele opracowanego przez NPD raportu, który ma wskazać gwiazdy, z którymi warto współpracować, aby zagwarantować sobie marketingowy sukces. Piosenkarka wyprzedziła w tym notowaniu Beyonce, Ne-Yo, Jennifer Lopez i Angelinę Jolie.
Reklamową siłę Rihanny określono na podstawie indeksu, który w jej przypadku wyniósł 367 punktów. Badania wykazało również, że istnieje związek między idolami a preferencjami konsumenckimi, co jest również wyraźnym sygnałem dla samych firm, które zatrudniają swoich ambasadorów. Okazuje się, że fani Rihanny będą wybierać inne produkty niż amatorzy talentu Beyonce.
- Teraz możemy udowodnić, że angażowanie znanych osób do kampanii jest opłacalne, choć należy zwrócić uwagę na pewne preferencyjne niuanse, jakie łączą gwiazdy i ich fanów. Okazać się może bowiem, że nie każda gwiazda jest tak samo cenna dla danej marki" - powiedziała Barbara Zack, wiceprezes NPD Group.