Jeśli nie kiełbasa z grilla, to co?

Aby odchudzić grillowe menu, postawmy na drób, ryby, warzywa i owoce. Nieśmiertelna kiełbasa czy kaszanka z grilla może ustąpić pola zdrowszym potrawom.

Jeśli decydując się na grilla nie chcemy rezygnować z mięsa, z powodzeniem możemy przyrządzić drób, np. pierś z kurczaka bądź indyka. Mięso to nie zawiera zbyt wiele tłuszczu, a marynuje się je łatwo i szybko. Można z wykorzystaniem mięsa drobiowego przyrządzić szaszłyki z owocami. Drób dobrze komponuje się z jabłkami, świeżymi i suszonymi śliwkami, brzoskwinią czy ananasem, a przy tym upiecze się w tym samym czasie.

Reklama

Zdrowym wyborem będą również ryby. Zawierają one pełnowartościowe białko oraz witaminy, m.in. D. Ich delikatne mięso często rozpada się pod wpływem temperatury, ale nieduże rybki (szprotki, sielawy), a także pstrągi i łososie, dobrze grillują się w całości i ze skórką. Aby upiekły się szybciej i nie rozpadły w czasie pieczenia, owińmy je w folię aluminiową, którą dobrze jest wysmarować od wewnątrz oliwą. Na godzinę przed pieczeniem skropmy rybę sokiem z cytryny i doprawmy ziołami, np. tymiankiem, majerankiem i zielem angielskim.

Na grillu świetnie sprawdzają się też warzywa. Mogą nań trafić: papryka, bakłażan, cukinia, szparagi, kalafior, brokuły i bataty. Dobrym pomysłem jest faszerowanie warzyw. Spróbujmy upiec paprykę nadziewaną kaszą kuskus i serem feta lub bataty nadziane szpinakiem i suszonymi pomidorami. Pamiętajmy, że warzywa, takie jak kalafior, brokuły, upieką się znacznie szybciej, jeśli podzielimy je na mniejsze kawałki.

Doskonale grillują się również owoce i jest to świetna alternatywa dla ciasta na deser. Podobnie jak warzywa, możemy przyrządzić je na wiele sposobów - warto wypróbować banany, ananasy, jabłka, brzoskwinie. "Taka forma deseru jest znakomitym pomysłem na gorące popołudnie. Wybierając owoce na ruszt, powinniśmy sprawdzić, czy są dojrzałe i odpowiednio twarde, ponieważ przy pieczeniu miękną. Pod wpływem obróbki termicznej ich smak staje się bardziej intensywny i słodki, tak więc nie trzeba dodawać cukru. Polecam wypróbowanie np. brzoskwiń z cynamonem i serem ricotta" - mówi Katarzyna Zadka, dietetyk z programu "Żyj smacznie i zdrowo".

Niskokaloryczne potrawy z grilla świetnie uzupełnimy lemoniadą z arbuza lub rabarbaru z miodem, świeżo wyciskanym sokiem z cytrusów lub wodą gazowaną z cytryną i miętą. (PAP Life)

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje