Reklama

Reklama

Pasta z pieczonego buraka i czosnku

Prawdziwa gratka dla miłośników past kanapkowych. Jest nie tylko smaczna, ale też wyjątkowo zdrowa. Wypróbuj sprawdzony przepis z książki "Misa mocy".

Składniki dla: 1 słoika 500 ml

Składniki

  • 1/2 kg buraka
  • 1 główka czosnku
  • odrobina oleju do skropienia warzyw
  • 30 g ziaren słonecznika
  • kilka gałązek świeżego tymianku (lub 2 łyżki suszonego)
  • sok z ¼ cytryny
  • sól i pieprz

Sposób przygotowania:

Buraki dokładnie umyj i pokrój na kawałki - im mniejsze, tym szybciej się upieką. Główkę czosnku przekrój wzdłuż na pół.

Reklama

Warzywa ułóż w naczyniu żaroodpornym, posyp tymiankiem i skrop olejem. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 200°C na mniej więcej godzinę.

Gdy buraki będą na tyle miękkie, że uda się wbić w nie widelec, wyjmij naczynie z piekarnika i odstaw do wystygnięcia. Czosnek wyjmij z łupinek.

Buraki i czosnek przełóż do miski, dodaj pozostałe składniki i zblenduj na gładką masę. Przełóż do słoiczka.

Przepis pochodzi z książki "Misa mocy":

Fragment książki

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: pasta | dieta wegańska | dieta wegetariańska

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje