Reklama

Reklama

Pistacjowa pasta do chleba

"Pistacje w połączniu z porem i słodkim groszkiem smakują wybornie" - zapewnia Magdalena Gembacka. Jej pasta do chleba z tych trzech składników zachwyci każdego.

Ta pasta do chleba ma piękny, zielony kolor, wspaniale i smakuje, i - co najważniejsze - jest dobrym sposobem na wprowadzenie jeszcze jednej porcji warzyw do menu. Kochają ją dzieci i dorośli. Bo smakuje po prostu znakomicie.

Do przygotowania pasty z pistacji i groszku potrzebujemy: szklankę mrożonego groszku, pół pora (tylko białą część), 30-40 wyłuskanych pistacji, łyżkę soku z cytryny, sól, 2 łyżki oliwy z oliwek.

Pistacje zalewamy ciepłą wodą i moczymy ok. 30 minut. W tym czasie pora kroimy w kosteczkę i podsmażamy na dwóch łyżkach oliwy. Kiedy por się zeszkli, dodajemy mrożony groszek i dusimy, aż groszek całkowicie się rozmrozi. Odstawiamy do wystygnięcia.

Reklama

Na koniec miksujemy warzywa na gładką pastę z namoczonymi i odsączonymi pistacjami. Doprawiamy do smaku solą i sokiem z cytryny. Podajemy z pieczywem.

"Orzechy i nasiona to źródło zdrowych tłuszczów i białka. Wybieraj różne rodzaje - pestki dyni, słonecznika, sezam, mak, orzechy laskowe, migdały, pistacje. Nie zapomnij sięgać po siemię lniane i orzechy włoskie, będące źródłem kwasów omega-3, których często nam brakuje" - radzi w swej książce "Więcej warzyw na talerzu" Magda Gembacka. Może więc następnym razem przygotujecie też pastę z pieczonej papryki z orzechami włoskimi i ciecierzycą albo po prostu wymyślicie własny, warzywno-orzechowy przepis? (PAP Life)

PAP life

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje