Reklama

Reklama

Zdrowie tkwi w… kolorach

Warto pamiętać, że w naszej codziennej diecie powinno znajdować się pięć porcji warzyw i owoców. Ich różnorodność pozwoli nam dostarczyć organizmowi odpowiednich ilości składników odżywczych i mikroelementów. Poniżej znajdziecie przepisy na kolorowe i odżywcze dania.

Czerwone na śniadanie - szakszuka

Składniki

  • Pomidory krojone bez skórki np. marki Sandra
  • Papryka czerwona
  • 2 ząbki czosnku
  • Cebula
  • Natka pietruszki
  • 2 jajka
  • Oliwa
  • Słodka papryka
  • Sól, pieprz do smaku

Cebulę i czosnek drobno siekamy. Podsmażamy na oliwie i dodajemy pomidory. Odparowujemy wodę przez kilka minut. Dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę i smażymy przez chwilę. Na warzywach rozbijamy jajka. Przykrywamy patelnię i dusimy tak do momentu, aż białko się zetnie. Doprawiamy słodką papryką, solą i pieprzem. Posypujemy natką pietruszki.




Żółte i pomarańczowe na deser - brzoskwinie pod kruszonką

Składniki

  • Brzoskwinie z puszki np. marki Sandra
  • 100 g masła
  • 100 g cukru pudru
  • 200 g mąki pszennej
  • Opcjonalnie lody waniliowe

Sposób przygotowania

Masło łączymy z mąką i cukrem pudrem. Wyrabiamy i schładzamy masę przez 15 minut w lodówce. Na formę do tarty wykładamy brzoskwinie, które oprószamy kruszonką. Pieczemy do momentu jej zarumienienia, czyli ok. 20 minut. Możemy serwować z gałką lodów waniliowych.

Reklama


Zielone na kolację - kanapka z awokado i kiełkami fasoli

Składniki

  • Pieczywo razowe
  • Awokado
  • Łyżka soku z limonki
  • Ogórek zielony
  • Kiełki fasoli mung np. marki Sandra
  • Sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania

Awokado kroimy na pół i wyciągamy pestkę. Miąższ rozgniatamy i łączymy razem z sokiem z limonki. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Powstałą pastą smarujemy pieczywo, kładziemy pokrojonego w plasterki ogórka i posypujemy kiełkami fasoli.

INTERIA.PL/materiały prasowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje