Pracuje z gwiazdami światowego kina. Czym różnią się od tych polskich? Klaudia Śmieja-Rostworowska u Katarzyny Zdanowicz

Klaudia Śmieja-Roztorowska u Katarzyny Zdanowicz
Klaudia Śmieja-Roztorowska u Katarzyny ZdanowiczINTERIA.TV

Praca producenta filmowego. Czym się zajmuje? Zdanowicz pomiędzy wersami

Kino popandemiczne. Czy przestaliśmy odwiedzać sale kinowe? Klaudia Śmieja-Roztorowska u Katarzyny Zdanowicz

Te przychody, które mieliśmy kiedyś z kin, one były fantastyczne, w przypadku sukcesów można było liczyć to w dziesiątkach milionów, a teraz jak się uda zdobyć pięciuset widzów w kinach, to wiadomo, że okrzykujemy to już złotym biletem

Gwiazdy światowego kina a polscy aktorzy. Jakie są różnice?

Różnice są widoczne, skłamałabym, gdybym powiedziała, że tak nie jest, ale pytanie gdzie my jesteśmy dzisiaj w definicji gwiazdy. Bo bardzo często nie można przyrównać polskiej gwiazdy do zagranicznej w kontekście rozpoznawalności, takiego Pattinsona bądź Diane Kruger, które dają nam dużo większą sprzedaż, bądź rozpoznawalność filmu takiego filmu na świecie. Ta różnica jest naturalną różnicą. Mamy ciągle nie tak dużą pulę aktorów polskich, którzy są rozpoznawalni na świecie, ale zaczynamy mieć

Jak rozpoznać dobry scenariusz filmowy? Producentka wyznaje

Są takie scenariusze, które czytam i gdyby przyszedł w pakiecie bez reżysera, to nie jestem pewna, czy chcielibyśmy go robić, a są takie, przy których po pierwszych kilkach stronach czuć, że jest tam jakiś fajny pomysł. Chyba jednak nigdy nie było tak, że np. po 10 stronach jesteśmy w stanie powiedzieć, że to jest to

Recepta na sukces filmowy. Znany reżyser? "Zdanowicz pomiędzy wersami"

Nie daje gwarancji, ale większe prawdopodobieństwo. My też mamy moc sprawczą (...) jeżeli robi się to po raz kolejny, to znasz wady i zalety reżysera, wiesz, czego możesz się spodziewać, znasz potencjalny język, wiesz, jak blisko możesz być dopuszczony do formatowania filmu. Natomiast są właśnie zaskoczenia
Akwedukty Nazca. Wodociągowy majstersztyk o długiej historiiAFPAFP