Reklama

Reklama

3 sposoby wykorzystania fotokalendarzy

Wręczamy je w prezencie dziadkom z okazji ich święta lub wieszamy na ścianie po tym, jak przedszkole odwiedzi fotograf. W obu przypadkach fotokalendarze z pewnością sprawią bliskim radość, jednak równie dobrze sprawdzą się w innych rolach.

Fotokalendarze są przyjemne dla oka. Piękne widoki, uśmiechnięci ludzie, subtelna gra świateł i cieni – czasem wystarczy jedno spojrzenie na zdjęcie i już czujemy się spokojniejsi, zrelaksowani. Gdy zaprojektujemy kalendarz sami, używając do tego celu fotografii, które uwidaczniają nasze zainteresowania, pasje, bliskie nam osoby lub wspomnienia z podróży, zyska on dodatkowo wartość sentymentalną. Fotokalendarze mogą być jednak czymś więcej niż tylko, skądinąd bardzo uroczymi, prezentami dla najbliższych. Z powodzeniem możemy wykorzystać je w naszej pracy zawodowej. W jaki sposób? Oto kilka wskazówek.

Reklama

Sposób pierwszy – fotokalendarz jako element marketingu

To, że kalendarz jest bardzo dobrą formą reklamy, wiadomo od dawna. Jednak najczęściej przedsiębiorcy ograniczają się do jego zamówienia w formacie kieszonkowym lub w postaci prostych kalendarzy ściennych, sygnowanych logo danej firmy. Takie kalendarze pozostają z klientem przez cały rok – służą za ozdobę jego biura lub są zakładką w terminarzu, ale czy budzą jakiekolwiek emocje? Czy firma zostanie zapamiętana, jeśli będzie kojarzyła się z biało-czarnymi okienkami wypełnionymi datami spotkań i transakcji? Tym, co przyciąga wzrok, budzi uwagę i emocje odbiorców, jest piękny obraz. Spójrz na Kalendarz Pirelli, który ukazuje się od 1964 roku. Czy stałby się obiektem westchnień i zapadłby w pamięć całemu światu, gdyby ograniczył się do nazwy firmy sprzedającej opony?

Być może jesteś rzemieślnikiem – malujesz obrazy, naprawiasz starą ceramikę lub ją wyrabiasz, może nawet jesteś kowalem. A jeśli zajmujesz się rękodziełem – robisz biżuterię albo filcowe torby? Niezależnie od tego, co wytwarzasz, sfotografuj te rzeczy, a później zaprojektuj kalendarz ze swoimi fotografiami. Podarowany klientowi, z pewnością zrobi na nim wrażenie.

Sposób drugi – fotokalendarz jako portfolio 

Zajmujesz się zawodowo fotografią artystyczną? A może rysujesz komiksy, wykonujesz ilustracje do książek lub grafiki do reklam? Przygotowując portfolio, z pewnością zastanawiałaś się, jak sprawić, by było interesujące, wyróżniało się spośród innych, przedłożonych twojemu potencjalnemu szefowi lub sprawiło, że klient wybierze właśnie twoje usługi. Fotokalendarz może być tu świetnym rozwiązaniem. Podczas gdy standardowe portfolio z CV wyląduje po czasie w szufladzie, profesjonalnie przygotowany fotokalendarz pozostanie z firmą lub klientem przez cały rok.

– Aby maksymalnie wyeksponować zawartość fotokalendarza, warto pamiętać o tym, że wybierać możemy nie tylko między formatami od A5 do A2, ale również między orientacją papieru pionową i poziomą – mówi  Iwona Łapińska, przedstawiciel marki CEWE. – Szczególnie interesujący jest format A3 panorama, który idealnie nadaje się do zdjęć panoramicznych i kolaży. Wykorzystując go do stworzenia portfolio, dajemy swej kreatywności ogromne pole do popisu.

Sposób trzeci – fotokalendarz jako „osobisty kontroler”

Postanowienia noworoczne. Znasz to, prawda? Robisz je co roku, ale ich realizacja kończy się zazwyczaj gdzieś w okolicach lutego. Nie zawsze wynika to z twojego świadomego wyboru. Życie prywatne i zawodowe, terminy, spotkania, obowiązki – wszystko to sprawia, że zwyczajnie zapominasz o złożonych samej sobie przyrzeczeniach. Może zatem zamień fotokalendarz w „osobistego kontrolera” i zaprojektuj go w taki sposób, aby znalazły się w nim wszystkie postanowienia na rok 2017. Nie zapisuj ich jednak hurtem pod datą 1 stycznia, ale rozplanuj po kolei, po jednym na każdy miesiąc. Dobierz do nich grafikę, ulubione zdjęcia, połącz je z tekstem lub zabawnym clipartem i stwórz terminarz, z którym nie będziesz chciała się rozstawać. Przekonasz się wtedy, że noworoczne obietnice nie są niemożliwe do zrealizowania.

Dzięki intuicyjnym programom komputerowym lub edytorom online zaprojektowanie fotokalendarza nie jest trudne, daje natomiast idealną sposobność do wykazania się pomysłowością i kreatywnością. Warto z tego skorzystać, robiąc coś dla swojej firmy lub po prostu dla samej siebie.


materiały prasowe

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: kalendarze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje