Jak mogę zareklamować wadliwą biżuterię, skoro zgubiłam paragon...
Podczas wyprzedaży byłam z przyjaciółkami na zakupach i kupiłam efektowną biżuterię. Niestety, z pierścionka wypadło oczko, a ja zagubiłam rachunek. Jak złożyć reklamację? Jolanta, 31 lat, Warszawa
Ma Pani prawo do reklamowania wadliwego towaru, a sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji dlatego, że nie ma Pani paragonu. Dowodem zakupu może być też np. wydruk z terminala, a nawet oświadczenie innej osoby, która towarzyszyła Pani na zakupach.
Takie pisemne oświadczenie przyjaciółki proszę dołączyć do reklamacji. Podst. prawna: ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie kodeksu cywilnego (DzU nr 141/2002, poz. 1176).
Andrzej Bućko, prawnik