Reklama

Reklama

Jak zapobiegać hemoroidom

Siedzący tryb życia i niezdrowa dieta sprzyjają hemoroidom. Jest to coraz powszechniejsze schorzenie. Aby do niego nie dopuścić, wykorzystaj to, że latem łatwiej o aktywność fizyczną i bogaty w błonnik jadłospis.

Czas na gimnastykę

W lesie, parku, na basenie…

Codziennie spaceruj energicznie lub pływaj przez min. pół godziny – usprawnisz pracę układu żylnego. Ale uwaga! Lepiej unikać jazdy na rowerze, aerobiku, tenisa (to obciążenie dla miednicy mniejszej).

Na leżaku

Siedząc, zaciskaj i rozluźniaj mięśnie odbytu (3 razy dziennie po 30–40 powtórzeń).

Najlepsze źródła błonnika

Warzywa: korzeniowe (buraki, marchew, brukiew), kapustne (kalarepa, kapusta, kalafior), strączkowe (fasolka szparagowa, groszek zielony, bób).

Owoce: drobnopestkowe (maliny, jeżyny, porzeczki, agrest), suszone (śliwki, morele).

Reklama

Soki: naturalne, ze świeżych warzyw i owoców, bez cukru. Nasiona słonecznika i lnu (siemię) oraz pestki dyni.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: soki | nasiona | zapobiegać | hemoroidy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje