Reklama

Reklama

Za wysoki rachunek za telefon. Jak nie przepłacać

Uważasz, że twoja faktura za usługi telekomunikacyjne została zawyżona? Złóż reklamację. Nowe przepisy dają ci więcej praw! Wyjaśniamy, jak się bronić zbyt dużymi opłatami oraz jakie obowiązki ma wobec ciebie operator.

Reklamacja u operatora: w jakich sprawach jest możliwa

  • Według nowych przepisów regulujących kwestie reklamacji usług telefonicznych oraz internetowych możesz teraz kwestionować:

1) nieprawidłowe obliczenie należności za usługę, zwłaszcza zawyżone opłaty;
2) nieprzyłączenie w terminie internetu lub telefonu,
3) przerwy w dostępie do internetu.

  • Reklamację składaj u operatora w dowolnej formie: listownie, e-mailem, faksem, telefonicznie lub osobiście w biurze obsługi klienta. l Jeśli zdecydujesz się na wizytę w biurze obsługi, możesz złożyć reklamację ustnie lub na piśmie (co powinno się w niej znaleźć, czytaj poniżej). Od razu dostaniesz potwierdzenie złożenia reklamacji z podpisem osoby, która ją przyjęła.
  • Jeśli zgłosisz reklamację telefonicznie, twoja rozmowa będzie nagrywana. Poproś osobę, z którą będziesz rozmawiać, żeby podała ci numer reklamacji. Będziesz się na niego powoływać w dalszych kontaktach z operatorem w danej sprawie. Podst.: rozporządzenie ministra administracji i cyfryzacji w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (DzU z 2014, poz. 284).

Ważne informacje i terminy: co napisać w reklamacji, kiedy złożyć

  • Na złożenie reklamacji masz 12 miesięcy od dnia, gdy dostałaś zawyżoną fakturę za telefon (internet) lub pojawiły się problemy z dostępem do internetu czy np. przerwy w połączeniach.
  • W reklamacji podaj: 1) imię, nazwisko i adres, pod którym masz zarejestrowany telefon lub internet, a także swój numer abonenta, 2) opisz, co reklamujesz i za jaki okres (jeśli fakturę - podaj jej numer), 3) uzasadnij reklamację; 4) określ, w jakiej formie operator ma zwrócić ci nadpłatę (np. przelew).

Reklama

Uwaga! Reklamację składaną na piśmie trzeba zawsze odręcznie podpisać.

Obowiązki operatora: termin na odpowiedź, odszkodowanie dla klienta


  • Jeśli składasz reklamację listownie, e-mailem, faksem, telefonicznie, operator musi pisemnie potwierdzić jej przyjęcie w ciągu 14 dni.
  • Na rozpatrzenie reklamacji operator ma 30 dni. Jeśli nie otrzymasz odpowiedzi, to znaczy, że reklamację uwzględniono.
  • Jeśli reklamacja dotyczyła zawyżonej faktury, i została uwzględniona, to operator musi zwrócić ci nadwyżkę lub zaliczyć ją na poczet kolejnych faktur.
  • Reklamowałaś przerwy w dostępie do internetu? Należy ci się odszkodowanie zgodnie z regulaminem operatora (np. 1/15 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi).

Zawyżona opłata: płacić czy nie?

  • Jeśli reklamujesz zawyżoną fakturę, to zazwyczaj opłata jest zawieszana do czasu wyjaśnienia sprawy. Ale uwaga! Jeśli na jednej fakturze jest np. opłata za internet oraz kwestionowana opłata za telefon, kwotę za internet musisz zapłacić.
  • W przypadku, gdy operator nie uzna reklamacji, musisz zapłacić zaległość wraz z ewentualnymi odsetkami.
Dowiedz się więcej na temat: droższe rachunki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje