Reklama

Reklama

Zabrakło chleba? Rozwiązanie na idealne śniadanie w szklance. Soki odżywcze na cały dzień

To nieprawda, że pieczywo jest obowiązkowym elementem każdego poranka. Posiłek wcale nie musi składać się z kanapek, tostów czy bułek, by zapewnić nam energii na cały dzień. Jak skomponować idealne śniadanie w szklance?

Zdrowy i smaczny posiłek, który przygotujemy w zaledwie kilka minut przy użyciu jednego urządzenia. Brzmi niewiarygodnie? Koktajle, ze względu na swoje cudowne właściwości z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Są polecane przez dietetyków oraz ludzi świata sportu. Co powinniśmy wiedzieć zanim przygotujemy pierwszą miksturę? Jeżeli mamy odpowiednią wyciskarkę do soku, taką jak Philips Viva Collection HR1889/70 albo blender kielichowy, przygotowanie zdrowego soku lub koktajlu jest banalnie proste.

Reklama

Przed przystąpieniem do wyciskania, powinniśmy dokładnie umyć wszystkie owoce i warzywa pod bieżącą wodą. Pamiętajmy jednak, by nie obierać ich ze skórek - to one są źródłem cennego błonnika, a tuż pod nimi kryje się mnóstwo witamin. Nie trzeba ich też kroić. Otwór w wyciskarce jest naprawdę duży i śmiało można włożyć do niego całe jabłko czy buraka. Pożywny sok lepiej przygotować w wyciskarce niż klasycznej sokowirówce. Dlaczego? Wyciśnięty sok dłużej utrzymuje świeżość i nie traci cennych witamin w procesie utleniania. Gdy już kupimy odpowiednią wyciskarkę lub blender, nie bójmy się eksperymentować. Mieszajmy ze sobą różne owoce, warzywa i dodatki. Bawmy się i odkrywajmy nowe smaki w kuchni. Pokażmy wszystkim, że zdrowe soki czy smoothie nie muszą być trudne. Jakie przepisy sprawdzą się na dobry początek dnia?

Borówkowe smoothie

Borówki zaliczamy do najzdrowszych owoców. Są pełne witamin i antyoksydantów, dlatego warto włączyć je do swojej diety. Śniadanie lub drugie śniadanie można śmiało zastąpić (lub uzupełnić) pysznym sokiem na bazie jagód. Jak je przygotować? Wrzuć do wyciskarki szklankę borówek (najlepiej leśnych, ale mogą być też amerykańskie), średnią gruszkę i pół szklanki winogron. Wciśnij przycisk "start"  gotowe! Pyszny, płynny posiłek gotowy w niespełna 2 minuty.

Dyniowy detoks

By oczyścić ciało ze zbędnych toksyn, podnieść odporność i zrzucić nieco zbędnych kilogramów, warto zacząć dzień od pysznego koktajlu na bazie dyni. Do jego przygotowania wystarczy pół szklanki mleka, pół szklanki brokułów, szklanka dyni i pół szklanki jabłka. Jak go zrobić? Wystarczy do blendera wrzucić wymienione składniki w odpowiedniej kolejności: mleko, brokuły, dynia i jabłko. Po chwili możesz cieszyć się  napojem pełnym witaminy C i błonnika. Doda energii na cały dzień!

Rozgrzewający koktajl na zimę

Różnokolorowe smoothie kojarzą się nam przede wszystkim ze smakami lata. W rzeczywistości jednak odpowiednio sporządzone koktajle mogą nas rozgrzać nawet w najmroźniejszy dzień. Aby przygotować taką zimową miksturę potrzebujemy szklanki mleka ryżowego, banana, gruszki oraz odrobiny przypraw: imbiru, cynamonu, gałki muszkatołowej, kurkumy i wanilii. Korzenne smaki pobudzą nasz układ nerwowy i wzmocnią odporność całego organizmu. Jeśli za oknem mróz, a my planujemy spędzić sporą część dnia na zewnątrz, taki koktajl powinien być obowiązkową częścią poranka.


Witaminowa bomba z jarmużem

Zaczynając przygodę z wyciskaniem nie możemy pominąć jednego z najpopularniejszych składników. Liście jarmużu, znane między innymi ze swoich właściwości przeciwutleniających i antynowotworowych są prawdziwą bombą witaminową. Do tego koktajlu potrzebujemy trzech świeżych liści jarmużu, bez przebarwień, połówkę awokado, cztery jabłka, odrobinę siemienia lnianego i łyżkę miodu gryczanego. Całość blendujemy, dodajemy wodę z dodatkiem soku wyciskanego z cytryny i energetyczny napój już jest gotowy!

Latte z batatów

Niestandardową, ale bardzo smaczną propozycją na poranny posiłek jest... latte z batatów! W odróżnieniu od zwykłych ziemniaków, te słodkie są dietetycznym hitem. Od lat ceni się je za bogactwo karotenoidów, w tym poprawiającej wzrok luteiny. Znane są także jako bomba ikopenu, który znacznie zmniejsza ryzyko rozwoju chorób serca. Do przygotowania latte, poza batatem potrzebne będzie także mleko (3/4 szklanki), miód (łyżeczka) i połówka banana. Wlej mleko do komory blendera, a następnie dodaj  miód, słodkiego ziemniaka (musisz go wcześniej podgotować) i banana. Po chwili pyszny napój jest gotowy!  

 Artykuł powstał we współpracy z marką Philips.