Co wiemy o antykoncepcji

Poziom wiedzy na temat nowoczesnych metod zapobiegania ciąży jest w naszym społeczeństwie niższy niż w pozostałych krajach Europy. Stąd pomysł akcji informacyjnej skierowanej do kobiet o różnych potrzebach, ale tym samym celu.

Modelka Ilona Felicjańska promuje akcję
Modelka Ilona Felicjańska promuje akcjęINTERIA.PL

- Tak naprawdę w Polsce nie ma żadnej akcji informacyjnej na temat antykoncepcji i planowaniu rodziny. Ani szkoła, ani dom nie przekazują tej wiedzy. Nadal mamy za to do czynienie ze wstydem i wieloma stereotypami wiążącymi się z tą kwestią - mówił podczas konferencji prasowej promującej akcje prof. Romuald Dębski.

Celem kampanii, której inicjatorem jest firma Janssen-Cilag, jest upowszechnianie wiedzy pozwalającej na bezpieczne i wygodne planowanie rodziny. Organizatorzy będą uświadamiać, że antykoncepcja służy kobietom, a nie odwrotnie, że liczba metod antykoncepcji ciągle się powiększa, a świadome i odpowiedzialne podejmowanie tak ważnej decyzji, jaką jest posiadanie potomstwa, jest jednym z warunków szczęścia całej rodziny.

- Idealnym rozwiązaniem byłoby, gdyby to matki rozmawiały z córkami na temat antykoncepcji i przyprowadzały je do gabinetów ginekologów, zanim córki rozpoczną życie seksualne. Ale w Polsce to niezwykła rzadkość - mówił prof. Dębski.

Całoroczna kampania będzie skierowana do kobiet w różnych fazach życia, z różną motywacją do stosowania antykoncepcji, do kobiet, które potrzebują wygodnego środka antykoncepcyjnego, będącego odpowiedzią na ich coraz bardziej intensywny i zabiegany tryb życia. Projekt ma także za zadanie zebrać informacje na temat stanu wiedzy Polaków o antykoncepcji hormonalnej.

W ramach akcji "Antykoncepcja - wybór wielu kobiet" przeprowadzone zostaną badania na temat antykoncepcji. Inicjatorzy projektu chcą w ten sposób dowiedzieć się dokładnie, na ile polskie kobiety są świadome istnienia rozmaitych metod antykoncepcji, jakie mają informacje na temat poszczególnych metod i sposobów ich stosowania oraz z jakimi problemami borykają się, wybierając określoną metodę. Po raz pierwszy badania obejmą także mężczyzn.

Wyniki badań pozwolą ukierunkować dalsze części kampanii informacyjnej, na którą składać się będzie wydanie książki o antykoncepcji i utworzenie strony internetowej, gdzie będzie można znaleźć wszystkie informacje na ten temat.

Kampanię promować będą trzy znane kobiety - Ilona Felicjańska, Marysia Góralczyk oraz Marysia Sadowska - ambasadorki kampanii informacyjnej. Z ich pomocą organizator kampanii chce pokazać, że antykoncepcję stosują kobiety w różnych momentach życia.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas