Reklama

Reklama

Aktywnie zakończ każdy dzień

Każda z nas dla zdrowia i dobrego samopoczucia powinna codziennie aktywnie zakończyć dzień. Nie obawiaj się, nie każemy ci chodzić na wieczorny aerobik ani podnosić ciężarki.

Gdy masz kłopoty z porannym wstawaniem, warto zastanowić się, czy przypadkiem przyczyna nie leży w poprzednim dniu. Może niewiele zjadłaś i twój organizm nie otrzymał w ciągu całego dnia wystarczającej ilości energii, może nie wypiłaś tyle wody, ile powinnaś i stąd suchość w gardle, pierzchnięcie skóry ust i kiepska jędrność skóry.
Nie przesadzaj z tempem
Zbyt intensywne ćwiczenia o późnej porze mogą tak pobudzić twoje ciało i umysł, że adrenalina nie pozwoli ci zasnąć i efekt będzie taki, że przekładając się z boku na bok, przeleżysz całą noc i nie zmrużysz oka.

Reklama

Tuż przed zaśnięciem

Wystarczy, że na godzinę przez snem poświęcisz piętnaście minut na wyciszenie się i rozluźnienie mięśni. Poświęcisz niewiele czasu, a korzyści będą z tego nie do przecenienia. Szybciej zaśniesz, skuteczniej zregenerujesz organizm, łatwiej i wcześniej wstaniesz kolejnego dnia. Nie wierzysz? Potraktuj to jako eksperyment. Daj sobie dwa tygodnie. Skrupulatnie zastosuj nasze wskazówki, a zobaczysz, że zanim się obejrzysz, aktywne mówienie swemu ciału dobranoc wejdzie ci w krew. Przed ćwiczeniami otwórz okno, nawet gdy na dworze panuje niska temperatura. Dotleniony organizm lepiej będzie funkcjonował, mniej się zmęczysz, więcej zyskasz. Samo zdrowie!

Zatem do dzieła!

Rozluźnianie nóg i pośladków

Stań w małym rozkroku. Stopy ustaw równolegle, lekko ugnij kolana. Prawą nogę lekko wysuń do przodu. Następnie przenoś ciężar ciała, opierając dłonie na kolanie. Pochyl tułów, tak by brzuch był wciągnięty. Pamiętaj o wyprostowanych plecach. Teraz wypchnij lewą nogę do tyłu. Jednocześnie pamiętaj, by unosząc nogę do wysokości bioder, mocno napiąć pośladek. Ćwiczenie wykonuj do czasu, aż zapomnisz o złych rzeczach, które dziś się wydarzyły. Pozbycie się negatywnych emocji i energii sprawi, że będziesz spokojniej spać, a przy okazji wymodelujesz mięśnie ud i pośladków.

Profilaktyka i relaks

Gdy przez cały dzień siedzisz lub stoisz twoje nogi narażone są na pojawienie się żylaków. Dlatego wieczorem powinnaś poświęcić swoim nogom więcej uwagi. Systematyczne wykonywanie tego ćwiczenia uwolni twoje nogi od zbędnego ciężaru. Połóż się na brzuchu. Brodę oprzyj na dłoniach. Następnie ugnij kolana, by po chwili je wyprostować. To proste ćwiczenie powtórz 20 razy. Równie dobrze możesz wykonać ćwiczenie, leżąc na plecach i opierając się na rękach. Prostuj nogi na przemian. Wykonuj po 10 powtórzeń na każda nogę. Pamiętaj o prostych plecach.

W trosce o damskie atrybuty

Czy to wieczorem, czy rano kobiety nie powinny zapominać o systematycznych ćwiczeniach modelujących biust. Żadne cudowne kremy ani zabiegi nie zastąpią tzw. damskich pompek. To proste, ale bardzo skuteczne ćwiczenie. Oto jak się do nich zabrać: uklęknij na podłodze, oprzyj się na kolanach, dłonie rozstaw na szerokość barków. Delikatnie zegnij łokcie. Następnie weź głęboki wdech, uginając łokcie zbliż tułów do podłogi, utrzymując ciało od kolan do barków w linii prostej. Nie zapomnij wciągnąć brzucha i napiąć pośladków. Robiąc wydech, wróć do pozycji wyjściowej. W trakcie ćwiczenia patrz w dół. Zacznij od mniejszej liczby powtórzeń poszczególnych ćwiczeń i systematycznie zwiększaj ich liczbę. Panie, które zaczynają swoją przygodę z aktywnym stylem życia, czasem zastanawiają się nad tym jak ćwiczyć, by przynosiło to jak najlepszy efekt. Odpowiedź jest prosta: systematycznie i z głową.

Żyj zdrowo i aktywnie
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | organizm | nogi | ćwiczenia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy