Co jeść zimą, by nie przytyć?

W pocie czoła szykowałaś wiosną swoje ciało do sezonu letniego. Boisz się, że po zimie, za kilka miesięcy cała praca pójdzie na marne, a ty od nowa staniesz przed wyborem diety i rodzaju treningów.

Możesz zachować zgrabną, wakacyjną sylwetkę pod warunkiem, że włączysz do diety odpowiednie produkty i będziesz trzymać się kilku prostych zasad. Oto garść przydatnych wskazówek!

Reklama

Pamiętaj o regularnych posiłkach

Wiele kobiet przekonało się już, że kluczem do dobrego samopoczucia i zgrabnej figury są regularne posiłki. Zimą nie możesz pozwolić sobie na wyjście z domu bez pożywnego śniadania. Pamiętaj - lepiej zjeść więcej w pierwszej połowie dnia, niż na noc. Pilnuj czasu i staraj się zjadać coś na ciepło przynajmniej co cztery godziny. Przyzwyczajony do tego trybu organizm lepiej gospodaruje energią, a pod skórą nie odkłada się zbędny tłuszcz.

Trzymaj w zanadrzu świeże warzywa

Zimą bez obaw możesz sięgać po warzywa korzeniowe, jak marchewka, burak czy pietruszka. W walce o dobre samopoczucie swoją rolę odegra również świeża cebula czy czosnek. Odpuść sobie natomiast zbyt duże ilości niewiadomego pochodzenia ogórków i pomidorów.

Polub kiszonki

Kiszone warzywa mają zbawienny wpływ na florę bakteryjną jelit, regulują ich perystaltykę, wspomagają procesy trawienne. O zapasy kiszonych ogórków czy kapusty warto zadbać jeszcze latem, by cieszyć się ich smakiem, gdy nastaną chłodniejsze miesiące. Ponadto, przetwory zawierają witaminę C, która wzmacnia żyły i pomaga przyswajać z pokarmów żelazo.

Nie żałuj sobie tłustych ryb

Zima tot także dobry czas, by wzbogacić swoje codzienne menu w ryby. Możesz przygotowywać je np. w parowarze, dzięki czemu nie stracą cennych właściwości dla zdrowia. W sklepie warto wybierać m.in. łososia z ekologicznej hodowli, pstrąga tęczowego, śledzia, makrelę czy tuńczyka. Obłędnie będą smakowały również potrawy przygotowane na bazie ryb z piekarnika. W sam raz na chłodne, zimowe wieczory.

Przeproś się z mrożonkami

Głęboko mrożona marchewka, groszek, brokuł, szpinak czy kalafior zachowują dokładnie tyle samo witamin i minerałów, co świeże warzywa. Nie żałuj sobie sporych zapasów mrożonek w zamrażalniku, z których szybko wyczarujesz pożywną, gorącą zupę lub tradycyjny "bukiet warzyw" do drugiego dania.

Ruszaj się jak najczęściej

Dieta dietą, ale nie możesz zapominać o (minimum!) trzydziestu minutach zdrowego ruchu na świeżym powietrzu dla zdrowia. Przełom roku i niezbyt sprzyjająca, zimowa aura nie nastrajają do aktywności. Możesz być jednak pewna, że gdy zmobilizujesz się do wysiłku, kilka kostek ulubionej czekolady nie będzie żadnym zagrożeniem dla twojej szczupłej sylwetki.



Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje