Reklama

Reklama

Gimnastyka dla leniwych

Nie lubimy, gdy kształt naszego brzucha przypomina nadmuchaną oponę. Chciałybyśmy, aby był płaski. Jak to zrobić?

Jest na to rada nawet wtedy, gdy nie ma się czasu i ochoty na ćwiczenia w siłowni lub na poranną gimnastykę w domu. Można wykorzystać krótką przerwę w pracy na proste, a jakże skuteczne ćwiczenie poprawiające mięśnie brzucha. W pozycji siedzącej (odsuń się trochę od biurka) oprzyj dłonie o blat, napnij mięśnie brzucha i unieś do góry zgięte w kolanach nogi - jak najwyżej. Wytrwaj w takiej pozycji jak najdłużej potrafisz. Opuść nogi, rozluźnij mięśnie brzucha, zrób wydech i powtórz ćwiczenie kilka razy.

Reklama

gimnastyka przy biurku

"Pajączki" na nogach, obrzęki, lekkie zgrubienie żył sygnalizują, że zaczyna się dziać z nimi coś niedobrego. Może dojść do choroby żył. Podczas stania, siedzenia, chodzenia krew w żyłach nóg musi płynąć "do góry". Pomagają w tym m.in. mięśnie podudzia. Jednak w chorych, mniej sprawnych żyłach pozostaje w nogach nadmiar krwi, który w konsekwencji może spowodować żylaki, obrzęki, a nawet zakrzepicę.

Trzeba więc pomóc krwi sprawnie krążyć w naszym organizmie. Siedzenie i stanie przez dłuższe okresy jest złe!

akcja: nogi

Jeżeli masz pracę siedzącą, ruszaj od czasu do czasu nogami, wykonuj okrężne ruchy stopami, ruszaj palcami nóg jak przy grze na pianinie - to wszystko pomaga pompie mięśniowej w pompowaniu krwi z żył do nóg. Podczas przerwy w pracy żwawo pospaceruj po korytarzu lub pochodź po schodach.

A w domu:

• Odpoczywaj z nogami na taborecie.

• Chodź na spacery, pływaj, wyciągnij z piwnicy rower - jazda na nim świetnie utrzymuje mięśnie nóg w ruchu, tak potrzebnym zdrowiu.

• Jeśli masz nadwagę - schudnij!

• Śpij z nogami powyżej poziomu serca - najlepiej o 15 cm.

• Unikaj gorących kąpieli nóg.

• Stosuj chłodne prysznice nóg. Kierunek strumienia wody zawsze od dołu do góry.

• Jeśli puchną ci nogi, masz żylaki lub jesteś w ciąży - codziennie rano załóż medyczne, elastyczne pończochy. Wcześniej jednak uzgodnij to z lekarzem.

MW

Dowiedz się więcej na temat: nogi | mięśnie | gimnastyka

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje