Reklama

Reklama

4 diety jednodniowe na koniec lata

Dzięki nim szybko zapomnisz o wystającym brzuszku! Wypróbuj jedną lub wszystkie z naszych kuracji, a poczujesz się wyjątkowo lekko.

Ciepłe miesiące w roku to czas, kiedy ważymy najmniej. Więcej się wtedy ruszamy, jemy sporo warzyw i owoców, a nasz organizm pod wpływem słońca wytwarza ogromne ilości wit. D, która wspomaga odchudzanie. Co zrobić, by niższą wagę utrzymać przez cały rok bez specjalnych wyrzeczeń?

Wykorzystaj dary późnego lata (warzywa, owoce, zioła, świeże orzechy), by stworzyć jedyne w swoim rodzaju diety - pyszne, a do tego lekkie i pełne niezbędnych witamin i minerałów. Możesz stosować je raz w tygodniu, np. w każdą sobotę inną dietę. Lub raz w miesiącu wszystkie cztery dzień po dniu. Tylko od ciebie zależy, jaką metodę wybierzesz - każda jest tak samo skuteczna.

Reklama

Ważne wskazówki

Dozwolone między posiłkami: W dniu stosowania diety przestrzegaj kilku zasad.

1. Dzień rozpocznij od wypicia 1 szkl. ciepłej wody z sokiem z 1/2 cytryny - to przyspieszy przemianę materii. W ciągu dnia pij bez ograniczeń wodę niegazowaną, zieloną i czerwoną herbatę, a także ulubione herbatki ziołowe.

2. Oprócz 3 posiłków głównych zjedz 2-3 przekąski poniżej 50 kcal, np. wafel ryżowy, ogórek świeży, małosolny lub kiszony, jabłko.

3. Pamiętaj, by przerwy między posiłkami nie były dłuższe niż 3 godz., a ostatni posiłek zjedz 2 godz. przed snem.

Cukiniowa: minimum kalorii i dużo błonnika

Cukinia ma tylko 15 kcal w 100 g, jest lekkostrawna, a do tego zawiera potas, który usuwa nadmiar wody z organizmu.

Śniadanie: 30 dag cukinii i 2 cebule pokrój, zalej wodą i duś do miękkości. Zmiksuj. Dodaj 1 łyżeczkę oliwy, posiekane świeże zioła i pieprz do smaku.

Obiad: 30 dag cukinii, 1 obraną małą cebulę, 2 ząbki czosnku pokrój i podduś w małej ilości wody, dodaj pokrojony pomidor i duś do miękkości. Przypraw wg uznania.

Kolacja: Młodą cukinię pokrój na cienkie plasterki, skrop oliwą i obsyp ziołami. Piecz w 170 st. do miękkości.

Owocowa: witaminowa bomba

Przyspieszy przemianę materii i wspomoże pracę jelit.

Śniadanie: 30 dag owoców sezonowych (morele, brzoskwinie, jabłka, śliwki, itp.) wymieszaj z 15 dag chudego twarożku. Posyp 1 łyżeczką posiekanych świeżych orzechów (orzechy i pestki zawierają zdrowe tłuszcze wspomagające odchudzanie).

Obiad: 10 dag kurczaka uduś na parze i pokrój w paski. Wymieszaj z 30 dag owoców sezonowych. Posyp miętą i 1 łyżeczką pestek ze słonecznika, polej 1 łyżką oliwy i skrop sokiem z cytryny.

Kolacja: 20 dag owoców sezonowych wymieszaj z 10 dag jogurtu naturalnego, dodaj 1 łyżkę posiekanych migdałów.

Proteinowa: spala tłuszcz

Możesz jeść chude mięso, ryby, twaróg oraz sałaty i świeże zioła.

Śniadanie: 25 dag chudego twarogu zmieszaj z kilkoma łyżkami jogurtu naturalnego. Dodaj garść sałaty i świeżych ziół.

Obiad: 20 dag chudej cielęciny upiecz na grillu, dopraw na pikantnie. Do tego zjedz dowolną ilość sałaty ze świeżymi ziołami, skropionej sokiem z cytryny i 2 łyżkami jogurtu.

Kolacja: 20 dag dorsza upiecz w folii ze świeżymi ziołami. Do tego sałata skropiona jogurtem.

Koktajlowa: hamuje apetyt

Warzywne napoje są bardzo sycące i przyspieszają metabolizm.

Śniadanie: Zmiksuj 1 upieczony burak, 1 szkl. kefiru, kawałek imbiru, pęczek natki pietruszki i szczyptę pieprzu kajeńskiego.

Obiad: Zmiksuj pół ugotowanego brokuła, 1 upieczoną paprykę, 2 pomidory bez skóry i 1 łyżkę otrąb owsianych, dopraw chili i świeżymi ziołami.

Kolacja: Zmiksuj 3 pomidory, 2 łodygi selera naciowego, 1/2 szkl. maślanki, pęczek świeżych ziół, dopraw pieprzem.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy