Reklama

Reklama

Natka wspomaga organizm

Jest nie tylko dodatkiem do zup, sosów czy past kanapkowych, ale też prawdziwym bogactwem składników odżywczych. Natka pietruszki powinna na stałe zagościć w diecie całej rodziny.

Co zawiera? Żelazo, kwas foliowy i witaminę C. Dawniej korzystano głównie z jej przeciwszkorbutowych właściwości. Ma działanie wzmacniające dla skóry i oczu, gdyż jest źródłem witaminy E i beta karotenu. Zaleca się serwowanie jej już od 6.-7. miesiąca życia dziecka, dodając drobno pokrojoną pod koniec gotowania, by lekko zmiękła.

Reklama

Natka idealnie sprawdza się jako składnik świeżo wyciskanych soków warzywnych. Taki koktajl jest zalecany kobietom w ciąży - uzupełni niedobory żelaza.

Ważne, by kupować natkę pietruszki ze sprawdzonego źródła. Można też z powodzeniem hodować ją na parapecie kuchennym, bądź balkonie. Wystarczy zasadzić korzenie pietruszki i będziemy mieć całoroczną, prywatną plantację domową. Roślina nie jest szczególnie wymagająca, a my mamy pewność, że nie została chemicznie wzbogacona.

Jak zrobić koktajl?

Dwa mniejsze pęczki natki pietruszki (lub jeden duży) drobno pokrój. Wrzuć do blendera. Dodaj obranego banana (najlepiej dojrzałego, wtedy napój będzie słodszy), jedną pokrojoną pomarańczę (oczywiście wcześniej obraną) i wyciśnij sok z połowy cytryny. Dodaj dwie szklanki wody. Całość zmiksuj.

Szybka pasta do smarowania pieczywa

Natkę pietruszki posiekaj bardzo drobno i przełóż do miseczki. Posól, popieprz i polej obficie olejem sezamowym, albo wysokiej jakości oliwą. Całość wymieszaj. Pasta jest dosyć tłusta, więc kanapek nie musisz już smarować masłem.

Zieloną pastę możesz też z powodzeniem połączyć z makaronem. Smakuje jak wyśmienite pesto.


Dowiedz się więcej na temat: natka

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje