Reklama

Reklama

Te proste i zdrowe nawyki to najlepszy prezent na 40 urodziny

"Czterdzieści lat minęło, jak jeden dzień". Przekroczenie tego wieku to dla wielu osób symboliczna granica połowy życia. To także najlepszy moment, by wprowadzić do swojej codziennej rutyny zdrowe nawyki, które wpłyną zbawiennie na jakość naszego życia w przyszłości.

Ruch i aktywność fizyczna powinna stać się naszym codziennym towarzyszem. Niektórzy lubią i mogą ćwiczyć długo, inni preferują krótkie sesje aktywności. Niezależnie od tego, do jakiej grupy się zaliczamy, ważne jest, aby po prostu coś robić - uprawiać jogging, spacery, inne ćwiczenia fizyczne.

Najlepiej nie forsować się od pierwszego dnia, kontuzja lub zakwasy mogą skutecznie nas zniechęcić do regularnych aktywności. Lepiej zacząć od krótkiej sesji i wraz z czasem zwiększać wysiłki. Dzięki temu zadbamy o zdrowie układu krążenia, a w naszym mózgu wydzielą się endorfiny.

Reklama

Czytaj też: Dziwny posmak w ustach: metaliczny, gorzki, słodki. O czym może świadczyć?

Poza tak zwanym kardio dobrze jest nie zaniedbać też treningu siłowego. Wraz z wiekiem zmniejsza się masa mięśniowa organizmu, a regularne ćwiczenia pozwolą nam zahamować ten proces, a również mają pozytywny wpływ na kości. 

Brak snu odbija się od razu na pracy mózgu i umiejętności koncentracji. Po 40 roku życia warto zacząć przywiązywać większą wagę do regularności, długości i jakości naszego nocnego wypoczynku.

Zwłaszcza jeśli zaczęliśmy też ćwiczyć, koniecznie przesypiajmy od siedmiu do dziewięciu godzin dziennie. Da to naszemu ciału czas na regenerację po dodatkowym wysiłku. 

Spożywanie wystarczającej ilości białka to kolejny krok w walce z utratą masy mięśniowej, gdyż ten ważny składnik pomaga w rozwoju i utrzymaniu włókien mięśniowych w organizmie. W naszej diecie powinno znajdować się 0,75 g białka dziennie na kg masy ciała.

Dodatkowo zacznijmy suplementować niezbędne witaminy i inne mikroelementy. Nie każdy potrzebny składnik możemy przyjąć w odpowiedniej ilości z pożywienia. Możemy skonsultować się z lekarzem, by doradził nam jakie suplementy powinniśmy wprowadzić, by wspomóc swój organizm. Nie zapominajmy też od odpowiednim nawodnieniu, pijmy co najmniej 1,5 litra wody dziennie. 

Zobacz także:

Ćwiczenia na brzuch. Oto co przyniesie najlepsze efekty

Co jest lepsze? Poranne ćwiczenia, czy może wieczorny trening?

Jak nie uszkodzić kręgosłupa przy pracy biurowej?


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy