Reklama

Reklama

Wprowadzamy ziarna do jadłospisu

Sezam, siemię lniane, nasiona babki płesznik, czarnuszka, nasiona chia, słonecznik i dynia – małe ziarna o wielkiej wartości odżywczej. Warto szukać ciągle nowych pomysłów na włączanie ich do jadłospisu.

Ziarna sezamu, siemienia, czarnuszki, słonecznika, dyni, chia i babki płesznik są źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, szeregu witamin i minerałów, a także błonnika. Mają duża wartość odżywczą, wzmacniają odporność i korzystnie wpływają na stan skóry.

Reklama

Zastanawiasz się z czym je jeść? Zainspiruj się naszymi pomysłami.  

Jak je ugryźć?

Ziarna maja wszechstronne zastosowanie. Pomogą stworzyć nowe i wzbogacą smak dań, które trochę nam się już przejadły. Na bazie nasion chia przygotować można pyszny deser. Wszystkie z wymienionych mogą być dodatkiem do sałatek, zarówno warzywnych, jak i owocowych, porannej owsianki, dań mięsnych i tych z makaronem.

Możemy nimi posypać zwykłe kanapki, kawałek nałożonej już na talerz tarty czy porcje ciasta. Pamiętajmy o nich, jeśli wypiekamy własny chleb.

Ozdoba stołu i talerza

Masz je wszystkie w zakamarkach kuchennych szafek, ale ciągle o nich zapominasz? Warto przesypać ziarna do estetycznych szklanych pojemników i ustawić na stole. Jeśli będą w zasięgu wzroku, łatwiej wyrobimy sobie nawyk częstego sięgania po nie.

Owsianka z ziarnami

Dokucza ci jesienny spadek energii i masz wrażenie, że twoje jelita już zapadły w sen zimowy? Zaserwuj im rano porządną dawkę błonnika. Wystarczy dodać do płatków łyżeczkę nasion babki płesznik, siemienia lnianego albo nasion chia. Żeby efekt był lepszy wybrane nasiona warto na noc zalać odrobiną wrzątku, a powstały kleik dodać rano do owsianki.

Dowiedz się więcej na temat: ziarna

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje