Reklama

Reklama

Zdrowe nawyki kluczem do redukcji wagi

Zamiast drakońskich diet i wylewania siódmych potów na siłowni, racjonalne odżywianie i regularna aktywność fizyczna, która sprawia nam przyjemność. Kluczem do pozbycia się nadprogramowych kilogramów bez efektu jo-jo jest zmiana codziennych nawyków.

Ten, kto raz pozbył się nadmiaru kilogramów tylko po to, by w ciągu kilku miesięcy znów przybrać na wadze, zna doskonale uczucie zniechęcenia przed rozpoczęciem kolejnej bitwy o smukłą sylwetkę. Nie jest mu też obcy brak wiary w skuteczność odchudzania, które jawi się jako proces żmudny i niegwarantujący zadowalających rezultatów.

Reklama

W rzeczywistości odchudzanie jest stosunkowo proste, pod warunkiem, że zamiast restrykcyjnych diet i katorżniczych treningów wybierzemy rozwijanie zdrowych codziennych nawyków. Jak podkreślają specjaliści, to nie diety cud są gwarancją sukcesu, a trwała zmiana stylu życia na zdrowszy. Modyfikacja diety i rutyny ćwiczeń, a nawet sposobu myślenia, mogą pomóc nam osiągnąć cel i wymarzoną sylwetkę bez efektu jo-jo.

Obierz realistyczny cel

Wielu z nas narzuca sobie cele, którym nie sposób sprostać - nawet przy maksymalnej motywacji. Ponieważ na ogół chcemy uzyskać jak najlepsze wyniki w jak najkrótszym czasie, bardzo szybko przychodzi moment rozczarowania i porzucenia nazbyt ambitnego planu, z uwagi na niewystarczającą ilość czasu i energii potrzebnych do regularnych treningów lub czyhające zewsząd kulinarne pokusy. Zbyt duże oczekiwania względem planu odchudzania spowodują zniechęcenie i zniszczą naszą pewność siebie.

- Najczęstszym błędem, jaki obserwuję, jest wprowadzanie zbyt wielu nietrwałych zmian naraz - jak choćby niskokaloryczna dieta stosowana w tym samym czasie, gdy rozpoczynamy treningi o wysokiej intensywności. Nie osiągniemy trwałych wyników, jeśli nie wypracujemy odpowiednich nawyków i wzorców zachowań - wyjaśnia trener personalny Timothy Lyman w rozmowie z "Popsugar". 

Zanim rzucimy się na głęboką wodę, ustalmy długodystansowy plan działania i, przede wszystkim, obierzmy realistyczny cel, któremu będziemy w stanie sprostać.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje